موفقيت شهرداري در گرو راضي كردن وجدان عمومي است

موفقيت شهرداري در گرو راضي كردن وجدان عمومي است

به گزارش ايمنا ، قدرت الله نوروزي در اولين جشنواره «فرآيند ارزيابي تعالي سازماني شهرداري اصفهان» كه با حضور رئيس شوراي اسلامي شهر، معاونان، مديران مناطق و سازمان‌هاي شهرداري برگزار شد، اظهار كرد: تعالي واژه‌اي زيبا و هدف همه اديان است. تعالي، مبتني بر دانش‌گرايي و نوآوري است و تا زماني كه يك دستگاه نوآور، دانش‌گرا و مبتني بر اصول علمي حركت نكند نمي‌تواند در مسير تعالي حركت داشته باشد.

شهردار اصفهان ادامه داد: مدل جهاني تعالي هدف را سنجيده و به ما مي‌گويد بايد در چه مسيري حركت كنيم، اين مدل قصد دارد بگويد در مسير بايد چگونه حركت كرد تا به تعالي دسترسي يابيم.

وي با بيان اينكه از زمان آغاز به كارمان در شهرداري اصفهان برنامه‌اي سنجش‌پذير را ارائه كرديم، اضافه كرد: شهرداري اصفهان در حدود يك‌سال و نيم پيش در شانزدهمين دوره تعالي سازماني شركت كرد و در واقع به زير تيغ ارزيابي سازماني رفت تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي كند كه البته در اين دوره موفق به دريافت جايزه نيز شد و به عنوان نخستين شهرداري كشور چنين كاري را آغاز كرد.

اصلاحات به معناي واقعي

شهردار اصفهان ورود به ارزيابي سازماني را به قصد انجام اصلاحات به معناي واقعي دانست و گفت: نمي‌توان بدون ارزيابي صحيح، سطح و عيار شهرداري را مشخص كرد؛ امروز شهرداري اصفهان توسط ارزيابان خارج از سيستم خودش مورد ارزيابي قرار گرفته كه البته اجراي آن در مقام مقايسه سازمان‌ها و مناطق با يكديگر نيست، بلكه هر سازماني را با خودش قياس مي‌كند تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود.

نوروزي با بيان اينكه شهرداري اصفهان از اين اقدامات استقبال مي‌كند، تاكيد كرد: مديريت شهري اين كار را يك حركت علمي مي‌داند. موفقيت شهرداري اصفهان روزي رقم مي‌خورد كه در اين ارزيابي‌ها بتوانيم موفق به راضي كردن وجدان عمومي شويم.

ارزيابي سازماني بركات خوبي براي شهر و شهروندان دارد

همچنين عليرضا صادقيان، معاون برنامه‌ريزي و توسعه سرمايه انساني شهردار اصفهان نيز در اين جشنواره با بيان اينكه شهرداري اصفهان سال گذشته براي نخستين بار در ارزيابي ملي تعالي سازماني شركت كرد و امسال براي دومين بار در آن شركت مي‌كند، اظهار كرد: كاري كه هم اكنون در شهرداري اصفهان در بحث تعالي سازماني صورت گرفته براي نخستين بار است زيرا اعتقاد داريم مردم و شهروندان متعالي نياز به مديريت شهري متعالي دارند.

وي تصريح كرد: براي اينكه بتوانيم در شهرداري اصفهان به صورت مرتب ارزيابي داشته باشيم و بهبود را هر روز بهتر از ديروز و به صورت همه روزه تجربه كنيم ارزياباني را با كمك و همراهي ارزيابان بيرون از سيستم، تربيت كرديم و آموزش داديم كه مدل بسيار خوبي بود.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه سرمايه انساني شهردار اصفهان ادامه داد: سال گذشته به عنوان نخستين شهرداري كشور در مدل ارزيابي كشوري حضور پيدا كرديم كه اين موضوع شجاعت شهرداري اصفهان را مي‌طلبيد و جاي تقدير از شهردار اصفهان و شوراي شهر دارد؛ اميدوارم بركات كاري كه آغاز شده در آينده به مردم و شهروندان برسد.

صادقيان تاكيد كرد: تا زماني كه ارزيابي خوبي از عملكرد خودمان در شهرداري نداشته باشيم نمي‌توانيم نتايج خوبي را براي مردم و سازمان‌ها رقم بزنيم.

به گزارش ايمنا ، در اين مراسم مديران و سازمان‌هاي برتر شهرداري اصفهان كه در ارزيابي صورت گرفته، حائز رتبه‌هاي برتر شناخته شده بودند از سوي شهردار و رئيس شوراي شهر اصفهان مورد تقدير قرار گرفته و لوح سپاس و تنديس تعالي سازماني دريافت كردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات