ماموریت «پاوا فاتب» به بنگاه‌های مسکن

ماموریت «پاوا فاتب» به بنگاه‌های مسکن

www.BanaNews.irمشاوران ‌املاک از اجاره واحد‌مسکونی به افراد مشکوک منع شدند

تسلط نهادهای دولتی بر بازار اجاره مسکن در تهران، از کنترل‌های تعزیراتی برای تثبیت اجاره‌بها به مراقبت‌های امنیتی افزایش پیدا کرد.

پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا –پاوا فاتب- از مشاوران‌املاک خواسته است قبل از تنظیم قرارداد اجاره واحد‌مسکونی، نسبت به استفاده سکونتی مستاجر اطمینان حاصل کنند در غیر این صورت از امضای اجاره‌نامه برای افراد مشکوک خودداری کنند.

اتحادیه مشاوران‌املاک در بخشنامه‌ای خطاب به همه بنگاه‌های مسکن شهر تهران ضمن تاکید بر رعایت مقررات جدیدی که این بار نه از طرف وزارت‌مسکن یا سازمان تعزیرات حکومتی، بلکه از جانب نیروی انتظامی ابلاغ شده، درباره سوءاستفاده از واحدهای مسکونی اجاره‌ای هشدار داده است و مشاوران‌املاک را از واگذاری املاک اجاره‌ای بدون تحقیق درباره مستاجر منع کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  معاونت نظارت بر اماکن عمومی ناجا در گزارش‌هایی که به دست آورده، مطلع شده است برخی املاک اجاره‌ای به کارگاه‌های تولید شیشه و موادمخدر تبدیل شده‌اند طوری که مصرف برق این واحدها با متراژ ساختمان و دوره‌های مصرف قبلی همخوانی ندارد. در نامه این معاونت به اتحادیه مشاوران‌املاک ریز موارد استفاده نامتعارف از واحدهای اجاره‌ای شرح داده شده است.

به گزارش بنانیوز، رییس اتحادیه مشاوران‌املاک در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: بنگاه‌های مسکن به خوبی می‌توانند رفتار غیرعادی افرادی که در قالب مستاجر می‌خواهند اقدامات غیرقانونی در واحدهای مسکونی انجام دهند را در داخل بنگاه‌ تشخیص دهند. به عنوان مثال یک رفتار غیرطبیعی این افراد رضایت آنی از رقمی است که صاحب ملک برای اجاره‌بها تعیین می‌کند. در برخی موارد نیز اتفاق می‌افتد که فرد حتی حاضر می‌شود اضافه بر رقم پیشنهادی، اجاره‌بها پرداخت کند که این رفتارها حاکی از مقاصد سو افراد از اجاره ملک می‌تواند باشد.

براساس این گزارش اتحادیه مشاوران‌املاک در بخشنامه خود خطاب به اعضای اتحادیه موضوع رعایت ضوابط و دقت در تنظیم قراردادهای اجاره را به منظور پیشگیری از تخلف، اعلام و ابلاغ کرده است.

    نظرات