فرهنگ سازی و اطلاع رسانی یکی از مهم ترین راه های برون رفت از چالش...
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: هیچ راه پایدای برای عبور از چالشهای آبی نداریم جز اینکه به سراغ فرهنگسازی و اطلاع رسانی برویم.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "جواد اسدی" در مراسم افتتاحیه های طرح داناب و کارگاه آموزشی یک روزه سرگروه های کتاب انسان و محیط زیست و مانور سیلاب که در شهرستان ورامین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: کشور ما دارای ذخائر غنی منابع طبیعی است ولی متاسفانه ما دچار بد مصرفی شده ایم و فرهنگ درست مصرف کردن بین ما رایج نیست و به همین دلیل از سالیان قبل طرح نجات دانش آموزی آب در دستور کار مسوولین آب کشور قرار گرفت و در حال اجرا هست که در این طرح هر دانش آموزی یک ناجی آب و هر ناجی آب حافظ آب خواهد بود
.
ناجییان آب در این طرح می توانند به راحتی مفاهیم اولیه مدیریت مصرف را پس از آموزش به خانواده خودشان منتقل نمایند.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه آموزش و پرورش در اطلاع رسانی و تغییر رفتار بر کسی پوشیده نیست، افزود: استفاده بی رویه آب در شهرستان ورامین و بروز مسائل زیست محیطی باعث شد که این دشت به عنوان یکی از چهار دشت پایلوت کشور مطرح شود.
اسدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آنچه که ما در بخش آب کشور در رابطه با کتاب انسان و محیط زیست و فصل اول این کتاب با جدیت مدنظر داشته ایم، هدف قرار دادن یکی از ریشههای مهم چالشهای آبی است که با گسترش سواد آبی، نهالی را میکاریم که اثرات آن یک یا دوساله دیده نمیشود، بلکه در چند دهه آینده این نهال به بار خواهد نشست.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه طرح داناب در میان دانش آموزان متوسطه اول (راهنمایی) از ده سال پیش در ابتدا توسط خراسان رضوی شروع شد، تصریح کرد: شرکت های آب منطقه ای راهی طولانی و دهساله را در این رابطه دنبال کردند و ادامه آن مسیر، منتهی به تدوین کتاب انسان و محیطزیست و سپس طرح گسترش سواد آبی شد و این کار از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه اینکه هیچ راه پایدای برای عبور از چالشهای آبی نداریم جز اینکه به دنبال فرهنگسازی و اطلاع رسانی باشیم، افزود: ارزانترین، موثرترین و ماندگارترین مسیر برای ارتقاء شاخصهای حوزههای مختلف، بهرهگیری از مدارس است. این امر در کشور کمتر مورد توجه قرار میگیرد که با اجرای طرح داناب هدف ما بهره گیری هرچه بیشتر از این نهاد انسان ساز می باشد.
اسدی اضافه کرد: دانش آموزان شهرستان ورامین با خلاقیت های که دارند می توانند در انجام پروژه های تحقیقاتی واردشده و ما هم حمایت خواهیم کرد .
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران یادآور شد: آگاهی عموم به ویژه دانش آموزان از مدیریت منابع آب های سطحی و زیر زمینی و همچنین فرایند استحصال و تامین آن امری ضروری است که می تواند رفتار آنان را در بزرگسالی تحت تاثیر خود قرار دهد. همچنین هر دانش آموز به عنوان یک ناجی و هر ناجی به عنوان یک محافظ آب می تواند نقش مهمی را ایفاء نماید و موجبات تغییر رفتار در خانواده خود گردد.
وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد تغییر رفتار در مدیریت مصرف آب باشیم،
خاطر نشان کرد: شیوه ارایه محتوای کتاب مذکور باعث حساس شدن دانش آموزان و افزایش حس مسوولیت پذیری آن ها در زمینه حفظ محیط زیست شده است و استفاده برخی از معلمان از روش های مشارکتی با حضور گروه های دانش آموزی، بسیار موثر بوده است .
گفتنی است، در این نشست همچنین پرسش هایی از سوی سرگروه های کتاب انسان و محیط زیست شهرستان ورامین مطرح و پاسخ های لازم از سوی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران ارائه شد.
لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقهای تهرانوی با تاکید بر اینکه جایگاه آموزش و پرورش در اطلاع رسانی و تغییر رفتار بر کسی پوشیده نیست، افزود: استفاده بی رویه آب در شهرستان ورامین و بروز مسائل زیست محیطی باعث شد که این دشت به عنوان یکی از چهار دشت پایلوت کشور مطرح شود.
اسدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آنچه که ما در بخش آب کشور در رابطه با کتاب انسان و محیط زیست و فصل اول این کتاب با جدیت مدنظر داشته ایم، هدف قرار دادن یکی از ریشههای مهم چالشهای آبی است که با گسترش سواد آبی، نهالی را میکاریم که اثرات آن یک یا دوساله دیده نمیشود، بلکه در چند دهه آینده این نهال به بار خواهد نشست.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه طرح داناب در میان دانش آموزان متوسطه اول (راهنمایی) از ده سال پیش در ابتدا توسط خراسان رضوی شروع شد، تصریح کرد: شرکت های آب منطقه ای راهی طولانی و دهساله را در این رابطه دنبال کردند و ادامه آن مسیر، منتهی به تدوین کتاب انسان و محیطزیست و سپس طرح گسترش سواد آبی شد و این کار از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه اینکه هیچ راه پایدای برای عبور از چالشهای آبی نداریم جز اینکه به دنبال فرهنگسازی و اطلاع رسانی باشیم، افزود: ارزانترین، موثرترین و ماندگارترین مسیر برای ارتقاء شاخصهای حوزههای مختلف، بهرهگیری از مدارس است. این امر در کشور کمتر مورد توجه قرار میگیرد که با اجرای طرح داناب هدف ما بهره گیری هرچه بیشتر از این نهاد انسان ساز می باشد.
اسدی اضافه کرد: دانش آموزان شهرستان ورامین با خلاقیت های که دارند می توانند در انجام پروژه های تحقیقاتی واردشده و ما هم حمایت خواهیم کرد .
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران یادآور شد: آگاهی عموم به ویژه دانش آموزان از مدیریت منابع آب های سطحی و زیر زمینی و همچنین فرایند استحصال و تامین آن امری ضروری است که می تواند رفتار آنان را در بزرگسالی تحت تاثیر خود قرار دهد. همچنین هر دانش آموز به عنوان یک ناجی و هر ناجی به عنوان یک محافظ آب می تواند نقش مهمی را ایفاء نماید و موجبات تغییر رفتار در خانواده خود گردد.
وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد تغییر رفتار در مدیریت مصرف آب باشیم،
خاطر نشان کرد: شیوه ارایه محتوای کتاب مذکور باعث حساس شدن دانش آموزان و افزایش حس مسوولیت پذیری آن ها در زمینه حفظ محیط زیست شده است و استفاده برخی از معلمان از روش های مشارکتی با حضور گروه های دانش آموزی، بسیار موثر بوده است .
گفتنی است، در این نشست همچنین پرسش هایی از سوی سرگروه های کتاب انسان و محیط زیست شهرستان ورامین مطرح و پاسخ های لازم از سوی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران ارائه شد.
نظرات