افتتاح بيش از يكهزار ميليارد تومان پروژه در شرايط تحريم كاري بسيار مهم است

افتتاح بيش از يكهزار ميليارد تومان پروژه در شرايط تحريم كاري بسيار مهم است

به گزارش پايگاه خبري توانير ،رئيس جمهور با قدرداني از تلاش همه كارگران و مهندسان ايراني كه براي ايراني توسعه يافته و آباد تلاش مي كنند، تصريح كرد: افتتاح 133 پروژه مهم آب و برق در 22 استان با ارزش حدود 20 هزار ميليارد تومان در چند ماه اخير، بيانگر قدرت مردم و دولت و تلاش ارزشمند همه ايرانيان است.

حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز سه شنبه در مراسم بهره برداري از فاز دوم تصفيه خانه هفتم آب تهران و همچنين طرح هاي صنعت آب و برق استان تهران گفت: افتتاح بيش از يكهزار ميليارد تومان پروژه در يك روز در استان تهران در شرايط تحريم، كاري بسيار مهم است.
روحاني ضمن ابراز خرسندي از بهره برداري از فاز دوم تصفيه خانه هفتم آب تهران گفت: در سال 94 واحد اول اين تصفيه خانه افتتاح شد كه در آن روزها نگراني شديدي براي تأمين آب مردم تهران داشتيم و اگر اين واحد در آن زمان افتتاح نمي شد، در تابستان سال 95 براي تأمين بخش بزرگي از آب جنوب و شرق تهران دچار مشكل مي شديم.

رئيس جمهور افزود: فاز دوم تصفيه خانه هفتم آب تهران در هر ثانيه 5 متر مكعب آب بهداشتي و سالم را براي جمعيت بزرگي حدود 2 ميليون نفر در منطقه جنوب و شرق تهران و نيز ورامين، پاكدشت، پيشوا، باقرآباد و روستاها و شهرهايي كه در اين منطقه هستند، تأمين مي كند.

روحاني با بيان اينكه مردم منطقه ورامين، پيشوا و باقرآباد حق بزرگي بر گردن مردم ايران در انقلاب اسلامي دارند، اظهارداشت: در روزهاي غربت انقلاب، كاري كه مردم اين منطقه در 15 خرداد سال 42 انجام دادند، اقدامي فراموش ناشدني است.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز به طور مضاعف خوشحالم كه توانسته ايم براي مردم اين منطقه خدمتي را به انجام برسانيم. البته اين خدمات وظيفه ماست كه بايد براي مردم عزيزمان كه همواره در كنار انقلاب و منافع ملي خود بوده اند، انجام دهيم.

روحاني در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه خوشحاليم كه در سال هاي سخت تحريم و فشار همه مردم، كارگزاران نظام، شركت ها، مهندسان، كارگران، كشاورزان و همه و همه اقدامات بسيار مهمي انجام دادند، گفت: افتتاح بيش از 1000 ميليارد تومان پروژه طي يك روز در تهران، كار بسيار مهمي است، اما مهم تر از آن اين است كه اين افتتاح ها در شرايط تحريم و فشارهاي اقتصادي انجام شده است.

رئيس جمهور افزود: دشمنان ايران فكر مي كردند كه در سال 97 كه فشار حداكثري وارد كردند، دولت حداكثر مي تواند نان و غذاي مردم را تأمين كند و از پيشرفت و توسعه در ايران خبري نخواهد بود، اما اينكه در ماه هاي اخير 133 پروژه مهم آب و برق در 22 استان كشور با ارزش 19 هزار و 440 ميليارد تومان فقط در حوزه آب و برق افتتاح شده است، به معني قدرت دولت و مردم است و تلاش ارزشمندي است كه انجام شده است.

روحاني در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در طول 6.5 سال فعاليت دولت تدبير و اميد، گفت: بر اساس گزارش وزير نيرو ساخت تصفيه خانه در كشور در اين دولت تاكنون 2.6 دهم برابر بيشتر از دولت هاي قبل بوده و با اجراي طرح هاي باقيمانده اين رقم 3 برابر دولت هاي قبلي خواهد شد و اهميت اين كار اين است كه در شرايط سخت و فشارهاي سنگين اقتصادي انجام شده است، در سدسازي و فاضلاب هم وضعيت به همين گونه بوده است.

رئيس جمهور با بيان اينكه در روستاها آمار درخشان تر است، گفت: در اين دولت 7 ميليون نفر در روستاها تاكنون تحت پوشش آب آشاميدني سالم قرار گرفته اند كه تا پايان دولت اين رقم به 10 ميليون نفر خواهد رسيد؛ اين در حالي است كه قبل از دولت تدبير و اميد تأمين آب آشاميدني سالم براي كمتر از يك ميليون نفر جمعيت در روستاها بوده است. يعني در اين دولت 10 برابر شده است كه كار بسيار بزرگ و عظيمي است و بايد به كار مهندسان، كارگران و تلاشگران كشور افتخار كنيم كه براي مردم خدمت و تلاش مي كنند.

روحاني با اشاره به افتتاح طرح تصفيه خانه آب در شهرستان پاكدشت گفت: اينكه در منطقه جنوب تهران و شهرستان هاي جنوب تهران مردم از آب آشاميدني با كيفيت بالا برخوردار مي شوند و كيفيت اين آب برابر با كيفيت آب شمال تهران است، اين يعني عدالت و خدمات انجام شده در اين منطقه براي مردمي است كه طي سال ها با محروميت مواجه بودند و مشكلات زيادي را تحمل كردند.

رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه امروز بايد با احساس مسئوليت تحقق اهداف مد نظر را دنبال كنيم، گفت: در فصل زمستان قرار داريم. قبل از دولت تدبير و اميد و حتي سال اول فعاليت اين دولت ناچار بوديم در اين فصل گاز برخي مناطق را قطع كنيم و خانواده ها با مشكل مواجه مي شدند، اما امروز روزانه 600 ميليون متر مكعب در روز گاز مصرف مي شود كه رقم بسيار بالايي است و خوشبختانه با مشكلي مواجه نيستيم و با اقداماتي كه در آينده انجام مي شود سال آينده توليد گاز ما روزانه به يك ميليارد متر مكعب خواهد رسيد كه اين يك موفقيت بزرگ است.

روحاني گفت: در دولت گذشته ناچار شديم در فصل زمستان از يك كشور همسايه گاز را به 9 برابر قيمت بخريم، همان كشور همسايه در دولت ما 2 سال قبل تصميم به گران كردن گاز گرفت كه ما خودمان گاز وارداتي را قطع كرديم و از گاز توليد شده در كشور استفاده كرديم.

رئيس جمهور با بيان اينكه نبايد فكر كنيم كه قدرت فقط در برابر جباران و كشورهايي مثل آمريكا به درد مي خورد زيرا اين قدرت در برابر دوست و همسايه هم مفيد است. پس بايد تلاش كنيم، توانمند و قدرتمند شويم. مقام معظم رهبري نيز در خطبه نماز جمعه خود تأكيد كردند كه بايد قدرتمند باشيم.

روحاني افزود: افتتاح همين نيروگاه خورشيدي كه امروز در منطقه شهر ري در استان تهران، شاهد آن بوديم به معناي توان و قدرت ملي ما و گامي در جهت توانمند شدن است.

رئيس جمهور در پايان سخنان خود گفت: اميدوارم توفيق خدمت به مردم بزرگ كشور و اين منطقه و موفقيت هاي كشور همچنان ادامه يابد.


لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات