خراسان رضوی روی ریل توسعه یافتگی منابع آبی/ اجرای 28 پروژه...

خراسان رضوی روی ریل توسعه یافتگی منابع آبی/ اجرای 28 پروژه...

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با گرامیداشت چهل و یکمین سالگردپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، انقلاب اسلامی را یکی از معجزات قرن دانست و افزود: امام خمینی «ره» با ایمان راسخ و اعتماد به نیروی عظیم مردمی توانست بزرگترین موانع موجود در مسیر راه پیروزی انقلاب را بردارد و با این کار خود درس بزرگی به تمامی مسئولین داد که اگرمردم در صحنه های انقلاب حضور نداشته باشند بایستی مسئولان در عملکرد خودتجدید نظر نمایند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی محمد علایی با بیان این مطلب  از  اجرای 28پروژه ابرسانی،20 شبکه آبیاری و احداث 33 سد مخزنی در استان  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شرکت باید تمام تلاش خود را در راستای حل مشکلات ارباب رجوع در کوتاه ترین زمان داشته باشد افزود: نیاز های مردم به سمت شماجزو برکات و نعمات الهی است که باید قدر بدانید

اجرای 28پروژه آبرسانی،20 شبکه آبیاری و احداث 33 سد مخزنی

وی یاداور شد:شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با هدف تامین آب شرب زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت ثامن الحج علی بن الموسی الرضا (ع) و همچنین تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی و صنعت  اقدام به احداث 33 سد مخزنی با حجم ذخیره 1658 میلیون متر مکعب، که در این راستا سدخاکی با هسته رسی  ابیورد درگز با حجم مخزنی 43 میلیون متر مکعب و31 میلیون متر مکعب آب قابل تنظیم با حضور اردکانیان وزیر نیرو در سال 98 افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا با هدف جلوگیری از هد رفت روان آب ها ، سیلاب ها  و تامین آب شرب و کشاورزی شهروندان استان  سد خاکی شوریجه با حجم مخزنی 200میلیون متر مکعب و 27 میلیون متر مکعب آب قابل تنظیم در سال 1400 به افتتاح خواهید رسید.

وی اظهار داشت: به همت کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه ای استان 28 پروژه آبرسانی به شهر ها و صنایع و همچنین اجرای 30 شبکه آبیاری و زهکشی طی چهل و یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: 28 پروژه آبرسانی به شهرها و صنایع استان به طول بالغ بر 901 کیلومتر و با حجم انتقال  318 میلیون متر مکعب آب ،بخشی دیگر  از خدمات شرکت اب منطقه ای استان در طول چهل و یکمین سال  انقلاب اسلامی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان ر ضوی  خاطرنشان ساخت: با توجه به توزیع نامتوازن مکانی و زمانی نزولات جوی در سطح خراسان رضوی و به منظور تامین آب پایدار و یکنواخت در طول سال برای مصارف مختلف اعم از کشاورزی، شرب، خدمات و صنعت؛ و تامین امنیت آبی برای مردم شریف استان طرح ها و پروژه های متعددی از جمله خط انتقال آب دریای عمان به استان،طرح سازگاری با کم ابی ،تقویت تشکل های روستایی برای تصدی گری مدیریت اب  و همچنین نصب کنتورهای هوشمند و انسداد چاه های آب غیر مجاز با مشارکت دستگاه قضا پیش بینی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح‌های مربوطه و ارتقای بهره‌وری در بخش آب شرق کشور، چالش آب از لیست مشکلات این منطقه حذف شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات