نشست خبری اصحاب رسانه با سرپرست آبفار خراسان رضوی

نشست خبری اصحاب رسانه با سرپرست آبفار خراسان رضوی

سرپرست آبفار خراسان رضوی به مناسبت ایام ا… دهه فجر در یک نشست خبری به بیان اقدامات انجام شده در بخش آبرسانی روستایی استان پرداخت.

به روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، در این نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت چهل و يكمين سالگرد پيروزی انقلاب انجام شد سرپرست آبفار خراسان رضوی از بهره‌برداری 28 پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان‌های بردسکن، تربت‌حیدریه، چناران، خواف، جغتای، داورزن، درگز، سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد و مشهد با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح ها حدود 60 هزار نفر در 54 روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گفته سید ابراهیم علوی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی وظيفه سقايی به بيش از یک ميليون و 593 هزار نفر جمعيت روستایی را برعهده دارد.

علوی يکی از چالش های تامين آب مناطق تحت پوشش را پراکندگی روستاها و فرسودگی 50درصد شبکه های توزيع آب در شهر و روستا دانست که باعث افزايش هزينه های نگه داری  و هدررفت آب شده است.

وی ميزان آب بدون درآمد در مناطق شهری و روستايی خراسان رضوی را 30درصد اعلام کرد که 50درصد آن هدر رفت واقعی ناشی از نشتی و شکستگی لوله ها و مابقی هدررفت ظاهری است که مصرف می شود ولی هيچ درآمدی برای آبفا ندارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در ادامه افزود: تا قبل از انقلاب اكثر روستاها به آب آشاميدنی سالم و بهداشتی دسترسی نداشتند اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تاسيس شركت آب و فاضلاب روستایی به مرور به تعداد روستاهایی که تحت پوشش آبفار درآمدند افزوده شد تا جایی که هم اکنون این رقم به 2498 روستا افزایش یافته و جمعیت تحت پوشش آبفار خراسان رضوی به 93 درصد رسیده که نسبت به میانگین کشوری عدد بسیار بالایی است و انشاا… با اتمام پروژه های آّبرسانی در دست اقدام، 7 درصد باقیمانده جمعیت روستایی استان که کمتر از 300 هزار نفر می باشند از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات