معاون شهردار: تراکم فروشی نداریم

معاون شهردار: تراکم فروشی نداریم

«www.BanaNews.irدر مدیریت شهری بحث سیستمی‌شدن‌، توسعه آی تی و شهرداری الکترونیک مطرح است، در این حالت چگونه می‌توان در کنار آن تراکم فروخت ؟»

این پاسخی است که معاون شهرسازی ومعماری شهرداری تهران به پرسش اعضای شورای شهر تهران نسبت به ابهام موجود در میزان فروش تراکم توسط شهرداری داده است.

روز گذشته اعضای شورای شهر تهران باز هم نسبت به ابهامات موجود در خصوص بی پاسخ ماندن سوالاتشان از شهرداری درباره فروش تراکم اعتراض کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران با اشاره به مشخص نبودن میزان فروش تراکم در شهرداری تهران گفت: یک سال است این پرسش از شهرداری مطرح شده و شهردار تهران باید در این خصوص توضیح دهد. شکیب با تاکید بر اینکه باید به لحاظ شان شورا و جایگاه حقوقی، حداقل پاسخ را دریافت کنیم، تاکید کرد: اگر اینگونه باشد که جلساتی در شورا تشکیل دهیم و سوالاتی بپرسیم اما پاسخی دریافت نکنیم، صحیح نیست.

خسرو دانشجو سخنگوی شورا نیز یکی دیگر از مطرح‌کنندگان سوال از شهرداری تهران بود. او با اشاره به طرح سوالاتی از شهردار تهران از سوی حمزه شکیب عنوان کرد: اگر شهرداری نیز با شورا هم‌نظر است و اعتقاد دارد که در فضای آرام کارها بهتر پیش می‌رود، پس برای حفظ این آرامش تلاش کند. علاوه بر این وقتی که سوالی مطرح می‌شود شهردار حتما باید در شورا حاضر شود و به آن پاسخ دهد.

اما هیربد معصومی‌معاون شهرسازی و معماری شهرداری معتقد است طرح این موضوع از سوی شورای شهر غیر علمی‌و غیرمنصفانه است. او با بیان اینکه فروش تراکم ابتدایی‌ترین روش کسب درآمد شهرداری‌ها است‌، گفت‌: در حالی که در سیستم شهرسازی‌، قصد داریم دخالت کاربر در روند صدور پروانه و انواع گواهی‌ها قطع شود و زمانی که تشکیل پرونده‌ها و فرآیند صدور پروانه توسط دفاتر خدمات الکترونیک دنبال می‌شود‌، طرح موضوع تراکم فروشی غیرعلمی ‌و غیرمنصفانه است.

معصومی‌در گفت‌وگو با سایت «تهران سما» با بیان اینکه هم اکنون با سیستمی‌شدن فعالیت‌های شهرداری و فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک‌، فروش تراکم عملا بی‌معنا است‌، گفت: شیوه درآمدی شهرداری تهران با گذشته تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است و کسب درآمد از طریق خرید و و فروش تراکم ابتدایی‌ترین و سنتی‌ترین روش کسب درآمد است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک خاطر‌نشان کرد‌: در حالی که در سیستم شهرسازی‌، قصد داریم حتی دخالت کاربر و کارشناسان در روند صدور پروانه و انواع گواهی‌ها قطع شود و زمانی که تشکیل پرونده‌ها و فرآیند صدور پروانه توسط دفاتر خدمات الکترونیک دنبال می‌شود‌، مباحثی مانند تراکم فروشی غیرعلمی ‌است.

معصومی‌با بیان اینکه بر اداره شهر به صورت سیستمی‌و علمی ‌تاکید داریم‌، افزود : در طرح تفصیلی جدید شهر تهران‌، همه فضاها تعریف شده و تراکم مجاز برای آنها مشخص شده است و به همین دلیل فروش تراکم در شهرداری بی‌معنا است. او با بیان اینکه راهکارهای کسب درآمد در شهرداری الگوی جدید پیدا کرده است که می‌تواند برای سایر شهرها نیز قابل استفاده باشد‌، اظهار کرد: شهرداری تهران نیازی به این کار ندارد و ما این ادعا را در شهرداری تهران داریم که حداقل در حوزه شهرسازی و معماری در سطح کشور اقدامات بی‌بدیلی انجام شده است.

 

 

 

    نظرات