سخنان رئیس شورای اسلامی شهرسنندج در نشست تعاملی و افزایی این شورا با اداره اوقاف و آموزش و پرورش ناحیه یک

سخنان رئیس شورای اسلامی شهرسنندج در نشست تعاملی و افزایی این شورا با اداره اوقاف و آموزش و پرورش ناحیه یک

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرسنندج:جلال شریعتی رئیس این شورا ضمن تبریک سالگرد انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر و تقدیر و تشکر از حضور در جلسه بیان کرد:

هدف از تشکیل جلسه رسیدن به اجماع و اتفاق نظر در خصوص املاک تحت مالکیت اوقاف و استفاده بهینه از آنها در راستای ایجاد رفاه بیشتر برای مردم عزیز شهر سنندج است.

ابتدا از تعامل ایجاد شده دراین ایام توسط اداره اوقاف با شهرداری تقدیر و تشکر می کنیم .امید است این تعامل برای اقدامات مهمتر تسهیل و تسریع گردد.

متأسفانه شهرداری سنندج از نظر درآمد و املاک ضعیف است وهیچ وقت نتوانسته همچون سایر استانها و مراکز استانها به شهروندان ارایه خدمات نماید.

بخشی از ضعف و عقب ماندگی شهرداری ناشی ازعدم تأمین حقوقات شهرداری توسط راه و شهرسازی می باشد متأسفانه چندین سال است که سهم شهرداری از 10% اراضی تفکیک شده آن اداره اعمال نشده که در سال 92 متعهد شده اند بابت بدهکاریها تا آن تاریخ 24 هکتار خالص مسکونی تحویل شهرداری بدهند که اصلاً تا 2 سال گذشته ادای دین نشده است

در2 سال گذشته با اصرار و پیگیریهای استاندار محترم حدود 10 هکتار ناخالص را تحویل داده هر چند که توافق مذکور کف مطالبات است و طلب شهرداری بیشتر از مقدار مشخص شده می باشد و از طرفی آن توافق به تصویب شورا هم نرسیده و وجاهت قانونی ندارد.

لذا با توجه به اینکه تصورمی شود دیگرعزمی برای اجرای تعهد وجود ندارد.ضمن تشکر ازحکمیت استاندارمحترم مصرانه از شهرداری انتظار داریم که از طریق مراجع قانونی نسبت به احقاق حقوقات خود اقدام نماید .

حتماً این انتظار را در قالب یک مصوبه به شهردار ابلاغ خواهیم کرد و شهردار را ملزم به این اقدام خواهیم نمود.

از کلیه دست اندر کارانی که به فکر چاره اندیشی برای تأمین عرصه لازم و تأمین نیاز پارک علم و فناوری و انتقال آن از کوچکه ره ش به مکان دیگری هستند تشکر و قدر دانی وافر به عمل می آید.



ویدئو در این قسمت قرار داده شود
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سنندج

    منبع خبر

    شورای شهر سنندج

    شورای شهر سنندج یک شورای شهر در شهر سنندج می باشد

      نظرات