آغاز رهاسازی آب از سد دریک و استمرار رهاسازی از سد شهرچای به...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز مرحله نخست رهاسازی آب از سد مخزنی دریک سلماس و استمرار رهاسازی از سد شهرچای به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی 99-1398 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، مهندس اتابک جعفری ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد دریک با حداکثر دبی مطمئن از 15بهمن ماه سال جاری به میزان 3 میلیون متر مکعب آغاز می شود.

وی در خصوص عملیات رهاسازی حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد شهرچای نیز افزود: در حال حاضر عملیات فوق با دبی 12 متر مکعب بر ثانیه و به میزان 45 میلیون متر  مکعب در حال اجرا بوده و مقرر گردیده است از مورخه 15/11/98 این عملیات به میزان 15 میلیون متر مکعب و با حداکثر دبی مطمئن استمرار یابد.

جعفری همچنین یادآور شد: با رهاسازی آب از این سدها، مناطق پایین دست و رودخانه های دریک و شهرچای تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند و همچنین کشاورزان منطقه در راستای حمایت از برنامه های احیای دریاچه  ارومیه از برداشت های غیر مجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری نمایند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات