افتتاح هشت پروژه برق منطقه ای خوزستان با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو

افتتاح هشت پروژه برق منطقه ای خوزستان با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو

هشت پروژه شرکت برق منطقه ای خوزستان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو، با اعتباری بالغ بر6 هزار و 50 میلیارد ریال افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان؛ مدیرعامل این شرکت روز سه شنبه ( 15 بهمن ماه) در آیین افتتاح این پروژه ها در پست شهید بقایی اهواز ، گفت: این پروژه ها شامل پست 400 کیلو ولت متن به همراه خط 400 کیلو ولت 2 مداره شهید بقایی و خط 230 کیلوولت 2 مداره متن به نیروگاه غرب کارون ، فاز اول پست و خط 400 کیلوولت جندی شاپور، کلید خانه پست و خط 2 مداره ورودی 400 کیلوولت شهید بقایی و نصب دوبی در پست 400.230 شهید بقایی هستند.
محمود دشت بزرگ با بیان اینکه قطار پویش ملی الف- ب – ایران این هفته در ایستگاه استان خوزستان توقف دارد، تصریح کرد: در این پویش ملی برنامه ریزی شده که تا پایان سال هر هفته طرح های صنعت برق در استان های مختلف به مرحله بهره برداری برسند و یا عملیات اجرایی آن ها به طور رسمی آغاز شوند.
وی بیان کرد: با افتتاح این هشت پروژه که چهار پروژه پست فشار قوی 400 کیلوولت و چهار پروژه خط 400 و 230 کیلو ولت است بالغ بر 800 مگاولت آمپر به ظرفیت پست ها و معادل 118 کیلومتر مدار به مجموعه شبکه برق خوزستان اضافه شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: این خطوط و پست ها در شبکه بهره برداری برق استان قرار می گیرند و برای تابستان سال 99 شبکه برق استان را تقویت خواهند کرد.
دشت بزرگ با اشاره کسب رتبه نخست در مدیریت مصرف برق در دو سال پیاپی بیان کرد: با اقدامات انجام شده و شناور سازی ساعت کاری ادارات که یک الگو در کشور شد در سال 97 برای اولین رشد منفی 3.7 درصد را در مصرف برق ثبت و در سال 98 نیز آن را تکرار کردیم.
وی گفت: صنعت برق سرمایه بر و کالای گرانی است و عقب ماندگی ناشی از جنگ و عدم توازن در توزیع منابع باعث عقب افتادگی این صنعت در خوزستان شده که نیازمند حمایت و پشتیبانی و تقویت بودجه ای برای جبران این عقب ماندگی است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: در مصوبه سال 96 مقرر شده بود منابع لازم برای توسعه و پایداری شبکه برق خوزستان به میزان1500 میلیارد تومان ختصاص پیدا کند که اگر تخصیص سال 98 آن به طور کامل انجام شود 1000 میلیارد دیگر آن با وجود که در سال سوم برنامه هستیم اختصاص پیدا نکرده است.
دشت بزرگ گفت: امیدوار هستیم که این بودجه تا 1400 ادامه پیدا کند و درخواست می کنیم که این تبصره تمدید شود تا بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه شبکه برق استان استفاده کنیم تا در مقابل مردم خوزستان پاسخگو و شرمنده آنها نشویم.

تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات