سامانه جامع مهندسی شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران راه اندازی شد


مهندس کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با اعلام این مطلب گفت: با توجه به پیچیدگی های موجود در فرایندهای اداره مهندسی و نظارت درامورهای هشتگانه مانند عدم وجود بایگانی الکترونیک از طرح ها، سردرگمی متقاضیان در زمان مراجعه به اداره جهت پی گیری در خواست ها، تنوع و تعدد درخواست ها ، حذف کاغذ و الکترونیکی کردن فرایندها، عدم وابستگی سازمان به فرد، عدم وجود گردش کار منظم، عدم یکپارچگی واحدهای مهندسی در امورهای هشتگانه، عدم مدیریت مکانیزه بر اجرای پروژه ها و حجم زیاد پروژه های باز که از سال های قبل به سال جدید انتقال پیدا می کند که منجر به عدم مدیریت مناسب در بودجه های جاری می شد، سامانه جامع مهندسی راه اندازی شد.

وی افزود: پس از بررسی های مختلف در بازه زمانی 6 ماهه در نهایت یکی از سامانه هایی که با شرایط و ساختار کنونی سازمان تطبیق داشته، انتخاب و نسبت به عقد قرارداد با مشاور اقدام و این سامانه در واحدهای مهندسی امورها در فازهای زیر راه اندازی و پیاده سازی شد.

فرح زاد ادامه داد:سامانه جامع مهندسی با توجه به وسعت آن به 3 بخش زیر قابل تقسیم است: بخش اول مدیریت طرح که شامل: تنظیم گردش کار منظم، ارسال مکانیزه درخواست هااز واحد مشترکین،یکپارچه سازی فرم های واحدمربوطه در سطح شرکت،حذف 50 درصدی کاغذ در فرایندهای مهندسی است.

بخش دوم سامانه DCS) ( :فضای طراحی و محاسبات الکتریکال و مکانیکال شبکه های توزیع بوده که طراح درفضای جدید نسبت به تهیه طرح اقدام کرده به نحوی که نرم افزار حین تهیه طرح نسبت به تهیه ریزمتره(برآورد) و محاسبات الکتریکال و مکانیکال اتوماتیک اقدام کرده ، سپس اطلاعات مربوطه به صورت کاملا سیستمی تحویل بخش سوم نرم افزار می شود.

وی در تکمیل سخنان خود گفت:بخش سوم نظارت آنلاین بر اجرای پروژه ( EDS ) : سامانه مذکور پس از دریافت اطلاعات از دو بخش قبلی نرم افزار پروژه یاد شده و بعد از تخصیص دستورکار و تبدیل شدن به یک پروژه نظارتی، فرایند نظارتی مربوطه در بخش سوم نرم افزار به صورت کاملا مکانیزه و با رویکرد حذف کاغذ یا فرم های متعدد قابلیت اجرا دارد به نحوی که در آینده ای نزدیک خروجی یا اطلاعات این نرم افزار در قالب وب سرویس ها تحویل دیگر سیستم های کنترلی و مالی شرکت می شود.

فرح زاد در خصوص مراحل اجرایی شدن این سامانه گفت:فاز اول به صورت کامل پیاده سازی شده به نحوی که از ابتدای سال 97در امورها انجام می شود،فاز دوم در حال حاضر 60 درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال 98 و طی زمان بندی ابلاغ شده به پیشرفت صد درصدی خواهد رسید.

فاز سوم نیز در مرحله گذراندن تست های اجرایی در تنکابن و کلاردشت به صورت پایلوت است که تا پایان بهمن ماه سال جاری قابلیت اجرایی را خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل های جاری شرکت توانیر در الزام شرکت ها به استفاده از نرم افزارهای مبتنی برمکان محور بودن، نرم افزار یادشده در فاز سوم آن(نظارت) توسط یک نرم افزار اندرویدی تحت وب که در اختیار ناظرین مربوطه قرار می گیرد کاربر را ملزم به حضور در محل و ثبت فرم های مربوطه می کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب) یک شرکت در شهر نوشهر می باشد

      نظرات