وزیر نیرو در آیین افتتاح پروژه های برق منطقه ای خوزستان/ خوزستان رتبه اول مدیریت مصرف برق در دو سال اخیر/ در دولت تدبیر و امید بیش از 1000 میلیارد تومان طرح برق در خوزستان به اجرا رسیده/ حدود هفت هزار میلیارد تومان پروژه دیگر نیز در دست اجرا است

وزیر نیرو در آیین افتتاح پروژه های برق منطقه ای خوزستان/ خوزستان رتبه اول مدیریت مصرف برق در دو سال اخیر/ در دولت تدبیر و امید بیش از 1000 میلیارد تومان طرح برق در خوزستان به اجرا رسیده/ حدود هفت هزار میلیارد تومان پروژه دیگر نیز در دست اجرا است

وزیر نیرو گفت: با محاسبات و ارزیابی های دقیقی که توسط ستاد وزارت نیرو صورت گرفته مشخص شد در تابستان 97 و 98 بطور مستمر خوزستان رتبه ی اول کشور در مدیریت مصرف برق را داشته که دستاورد بسیار بزرگی است.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، رضا اردکانیان امروز( 15 بهمن ماه) در آیین افتتاح هشت پروژه پست و خط شرکت برق منطقه ای خوزستان با حضور رئیس مجلس در پست شهید بقایی اهواز، اظهار کرد: اینکه بتوانیم حدود 10 درصد از اوج بار خوزستان را که استانی صنعتی، کشاورزی، مرزی و گرمسیری است کاهش دهیم بدون اینکه وقفه ای در تولید رخ دهد و لطمه ای به آسایش و رفاه مردم وارد شود دستاورد بزرگی است که امیدواریم مستدام و پایدار باشد.
وی با بیان اینکه هرکدام از این طرح ها از ویژگی های خاصی برخوردار است و تکمیل کردن آن ها سختی های خاص خود را دارد، اضافه کرد: گرچه خوزستان استان ارزنده ای در عرصه ی تامین و تولید برق بوده و هست اما شاخص ترین وجه مثبت و درخشان کارنامه ی مدیریت استان که بخش آب و برق هم جزیی از آن است، در عرصه ی مدیریت مصرف است.
وزیر نیرو اظهار کرد: امروز در پانزدهیمن هفته ی پویش هر هفته ـ الف ـ ب ـ ایران و در دهه ی فجر امسال که با چهلمین روز از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مصادف شد طرح های مهمی در صنعت آب و برق خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسید.
اردکانیان ادامه داد: طرح های عمده و بزرگ صنعت آب و برق خوزستان امروز افتتاح شد که یکی از آن ها پروژه های صنعت آب در شهرستان شادگان با سرمایه گذاری بالغ بر 470 میلیارد تومان بوده و در حال حاضر در بخش برق طرح های و موثری در عرصه ی تامین، تولید و توزیع افتتاح شد.
وی تصریح کرد: علاوه بر مجموعه طرح های استانی برق که بالغ بر 605 میلیارد تومان اعتبار صرف شده 2 واحد نیروگاهی گاز غرب کارون با سرمایه گذاری بخش صنعت نفت با اعتباری بالغ بر هزار و 440 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که در موارد مقتضی به شبکه ی سراسری نیز کمک می کنند.
وزیر نیرو افزود: از این حیث ارزش اعتباری طرح های افتتاح شده ی امروز در صنعت آب و برق خوزستان 2 هزار و 550 میلیارد تومان می شود.
وی عنوان کرد: در بخش برق از سال 92 تا کنون( ابتدای دولت تدبیر و امید) بالغ بر هزار و 600 میلیارد تومان طرح به اجرا رسیده و حدود هفت هزار میلیارد تومان دیگر پروژه در دست اجرا است که امیدواریم هرچه زودتر مطابق برنامه به بهره برداری رسند.
اردکانیان گفت: در بخش صنعت آب نیز طرح های مهمی در استان با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومان در حال اجرا است که امیدواریم بخش های عمده ی آن تا پایان دولت دوازدهم به ثمر برسد.
وی تاکید کرد: حداقل 95 درصد تجهیزات برق کشور از تولیدات داخلی تامین می‌شود و عمده صادرات مهندسی کشور مرتبط با صنعت آب و برق است.
وزیر نیرو با قدردانی از تلاش های صورت گرفته و اقدامات انجام شده؛ گفت: این دستاوردها مبارک و گوارای مردم و هدیه ای به آنها در ایام الله دهه فجر است.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات