برگزاری اولین همایش بزرگ مهندسین برق در استان بوشهر

برگزاری اولین همایش بزرگ مهندسین برق در استان بوشهر


برگزاری اولین همایش بزرگ مهندسین برق در استان بوشهر

اولین همایش بزرگ مهندسین برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر عصر روز پانزدهم بهمن در محل مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی در آغاز این همایش، مهندس سنایی دشتی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر ضمن خیر مقدم به حاضران، تلاش برای توسعه کیفی مهندسی برق استان و سرمایه گذاری برای آموزشهای مهارتی را خاطر نشان کرد و گفت: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای، مجریان برق پس از طی دوره های آموزشی، مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
وی در سخنان خود خواستار اصلاح تعرفه خدمات مهندسی برق و کاهش مخاطرات وحوادث برق با ارتقای کیفی مراحل طراحی، نظارت و اجرای تاسیسات برقی شد.
در این همایش که چند تن از مسئولان استان بوشهر به همراه جمعی از اعضای شورای مرکزی و اعضای هیئت مدیره های سازمان های نظام مهندسی ساختمان استانها در تخصص برق، حضور داشتند، مهندس رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر آمادگی حوزه متبوع خود را برای هرگونه همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام  کرد و گفت: در سال های ۹۶ و ۹۷ ، بوشهر استان نمونه در اجرای مقررات ملی ساختمان بوده است و امیدواریم این روند همچنان تداوم یابد.
در ادامه همایش بزرگ مهندسین برق مهندس مذکوری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان بوشهر، اهمیت مدیریت تقاضا و مصرف انرژی را در این استان خاطرنشان کرد.
بگفته وی،، مصرف برق خانگی ۷۰ درصد  مصرف کل انرژی در این استان را تشکیل می دهد و مصرف متوسط برق بدلیل شرایط اقلیمی بوشهر، چهار برابر متوسط کشوری است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر افزایش عمق نفوذ برق در زندگی را طی سال‌های آینده خاطرنشان کرد و خواستار گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر با توجه به دسترسی به آفتاب تابان در این استان شد.
همایش مهندسین برق استان بوشهر با سخنرانی مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه یافت.
وی با تاکید بر اهمیت تامین مالی ومعیشت مهندسان عضو سازمان گفت: میانگین هزینه خدمات مهندسی ساختمان در دنیا حدود ۵ درصد است، در حالی که در کشور ما این رقم از نیم درصد تجاوز نمی کند. به همین جهت شاهد هستیم که مهندسین ما دو شغله و یا چند شغله هستند و به ناچار به فعالیت‌ها ومشاغلی روی می آورند که به هیچ وجه در شان و جایگاه مهندس نیست.
ناطق با تقدیر از مهندسان تلاشگر که در سخت ترین شرایط نیز به دنبال حفظ شرافت جامعه مهندسی هستند، از مسئولان سازمان های نظام مهندسی ساختمان خواست نسبت به انتخاب مهندسان برتر و مهندسان پیشکسوت ممتاز همت نموده و برای ارج گذاری آنها به صورت های استانی و ملی در ۷ رشته تخصصی مهندسی ساختمان اقدام نمایند.
شناسایی مشاهیر مهندسی و استفاده از توانمندی ها و دیدگاه های آنها در جهت اصلاح وضعیت ساخت و ساز، از دیگر پیشنهادهای رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات