آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در دماوند/ ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش زمین سه پروژه

آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در دماوند/ ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش زمین سه پروژه

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران رضا جزئیات سه پروژه ای که طی روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه کلنگ‌زنی و آغاز می‌شود را اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه احداث ورزشگاه ۵۰۰۰ نفر در دماوند و احداث خانه جوان در همان شهرستان با حضور محسنی بندپی استاندار تهران و جمعی از مسئولان شهرستان دماوند انجام شد، گفت: پروژه‌های احداث استادیوم ورزشی ۵۰۰۰ نفری شهرستان دماوند مختص مردم شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه در منطقه اصطلک دماوند در زمینی به مساحت ۷ هکتار و همچنین احداث خانه جوان در محوطه ورزشگاه ولیعصر (ع) در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد.

نگهبان همچنین از کلنگ‌زنی احداث شهرک ساماندهی صنوف مزاحم به مساحت ۱۰ هکتار طی فردا ۱۶ بهمن ماه خبر داد.

به گفته نگهبان، ارزش زمینی که برای این سه پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران واگذار شده است ۱۵۰ میلیاردتومان است که به تفکیک برای استادیوم ورزشی ۱۰۵ میلیاردتومان، خانه جوان ۹ میلیاردتومان و ساماندهی شهرک صنوف مزاحم به میزان ۳۶ میلیاردتومان است.

نگهبان در بیان جزئیات پروژه خانه جوان، اعلام کرد: پروژه ورزشی خانه جوان در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با ۴۰۰  متر زیربنا در سه طبقه با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود. همچنین احداث این پروژه با هدف تقویت مهارت‌های اجتماعی ارتباطی و تمرین فعالیت‌های گروهی، آموزش، و مهارت‌های زندگی جوانان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: مطالعات امکان سنجی مشاور پروژه استادیوم ورزشی با هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی انجام شده و شروع این پروژه طی یک ماه آتی خواهد بود.

امکان تخصیص زمین بیشتر از سوی اداره کل راه و شهرسازی تهران میسر است

به گفته وی، پیش‌بینی می شود که ساخت پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری ورزشی دماوند ۴ میلیاردتومان هزینه داشته باشد. چنانچه طرحی که اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ارایه می‌دهد، طرحی جامع و کامل باشد اداره کل راه و شهرسازی تهران این امکان را دارد که زمین بیشتری به این طرح اختصاص دهد.

گفتنی است، محسنی بندپی استاندار تهران در مراسم کلنگ‌زنی‌های امروز در شهرستان دماوند، اعلام کرد: از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و همچنین وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری زمین‌هایی که به توسعه گردشگری و توریسم در استان تهران کمک می کند تشکر می کنم.

بندپی تاکید کرد: با اقدام وزارت راه و شهرسازی، شرق استان تهران از حضور یک استادیوم بزرگ بهره‌مند می‌شود.

میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی نیز این پروژه را پروژه محرک توسعه شهرستان دماوند نامید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات