فاز اول طرح حفاظتی سامانه آبرسانی اصفهان افتتاح شد

فاز اول طرح حفاظتی سامانه آبرسانی اصفهان افتتاح شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در آیین افتتاح این پروژه گفت: بیش از ۴ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های حفاظتی امنیتی در یکی از بزرگترین و حساس‌ترین سامانه‌های آبرسانی کشور هزینه شد.
هاشم امینی با بیان اینکه از سال۹۵ تا کنون مباحث امنیتی و حفاظتی تاسیسات آبرسانی استان در دستور کار قرار گرفت، اعلام کرد: ارتقای امنیت تصفیه‌خانه آب اصفهان یکی از اولویت‌های آبفا در این زمینه بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ ضریب امنیتی تصفیه‌خانه آب اصفهان ارتقا یافته است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر در راستای افزایش ضریب امنیتی و حفاظتی تصفیه‌خانه آب اصفهان، ایجاد زیرساخت فیبر نوری با قابلیت توسعه جهت طرح‌های آینده، نصب فاز اول سامانه هوشمند نظارت تصویری، افزایش نیروهای حفاظت فیزیکی از جمله برخی اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۲۰ طرح مطالعاتی امنیتی و پدافند غیرعامل در خصوص سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام طرح‌های مطالعاتی، اقدامات فنی در قالب ایجاد گشت کنترل خطوط انتقال آبرسانی اصفهان بزرگ، احداث ۱۰ باب شیزخانه جهت کنترل و جلوگیری از وقوع حوادث و تهدیدات، مانیتورینگ، پایش وکنترل تاسیسات آبرسانی، ایمنی آب، خرید و نصب دیزل ژنراتور از دیگر تدابیر جهت خدمت‌رسانی پایدار به مردم بوده است.
وی، مانیتورینگ، پایش و کنترل تاسیسات آبرسانی را در توزیع عادلانه آب بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در چند سال اخیر بیش از ۳۰ میلیارد تومان به منظور مانیتورینگ تاسیسات آبرسانی استان هزینه شده، با اجرای این پروژه  به رغم کمبود ۴ متر مکعب آب، توزیع عادلانه از باغبهادران تا انارک صورت گرفت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات