جشن ثبت جهانی باغ اکبریه با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود

جشن ثبت جهانی باغ اکبریه با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود

www.Bananews.irباغ اکبریه بیرجند یکی از ۹ باغ برتر ایرانی است که خرداد ماه امسال در سی و پنجمین اجلاس بین‌‌المللی یونسکو در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید. این باغ در خرداد ماه سال ۷۸ نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور گفت: رییس جمهوری برای شرکت در جشن ثبت جهانی باغ اکبریه به بیرجند سفر می‌کند. «مسعود علویان صدر» در دیدار با استاندار خراسان جنوبی ضمن تبریک ثبت جهانی باغ اکبریه بیرجند گفت: به‌زودی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشن ثبت جهانی این باغ با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود. وی این استان را دارای ظرفیت‌های مناسب گردشگری دانست و افزود: خراسان جنوبی به رغم نوپا بودن تاکنون توانسته ۶۵۰ اثر ملی را به ثبت برساند. علویان صدر از کمک ویژه به سرمایه‌گذاران در بخش میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: هر کس که بخواهد خانه‌های تاریخی را به مراکز تفریحی و اقامتی ویژه گردشگری تبدیل کند، متناسب با کارکرد آن تا ۵۰ درصد هزینه‌های آن را به صورت رایگان پرداخت خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری مناسبی است، گفت: کویرنوردی و توجه به ظرفیت‌های کویر و تقویت صنایع دستی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری در استان محسوب می‌شود. «قهرمان رشید» افزود: شناساندن و معرفی اماکن میراث فرهنگی وصنایع دستی استان می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال به توسعه متوازن استان نیز کمک کند.

 

 

    نظرات