بهره برداری از ده ها پروژه سدسازی، ایستگاه های پمپاژ، شبکه های...

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: تعداد 16 سد، 10 ایستگاه پمپاژ کشاورزی و ۱۴ شبکه آبیاری زهکشی با مساحت 37450 هکتار به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای لرستان در دست ساخت است که از برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: با اینکه استان لرستان یکی از استان‌های پرآب کشور است، قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هیچگونه طرح یا پروژه آبرسانی اعم از سد، شبکه، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه و حتی کانال آبرسانی در آن اجرا نشد و تمام طرح‌ها و پروژه‌های تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت که در این استان اجرا شده است، همه مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی خیر و برکات زیادی برای استان‌های محروم کشور داشته است، گفت: اگرچه هنوز ظرفیت های بالقوه فراوانی در حوزه آب و کشاورزی در لرستان وجود دارد که نیاز است با سرمایه‌گذاری (بخش خصوصی و دولتی) و توجه ویژه دولت بالفعل شوند، اما در مجموع کارهای بسیار خوبی در زمینه طرح های آبرسانی و کشاورزی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان انجام شده است.

میرزایی بیان کرد: در بعد از انقلاب تعداد ۱۶ سد به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای و آب نیروی کشور در استان اجرا شده یا در دست ساخت می باشد که با تکمیل آنها تحول بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، تولید برق و توسعه صنعت می‌تواند در استان به وجود آید.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی توسط شرکت آب منطقه ای در استان در حال ساخت می باشد، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۴ شبکه آبیاری و زهکشی تحت پوشش ایستگاه های پمپاژ و پایاب سدها به مساحت 37450 هکتار در حال ساخت می باشد که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

میرزایی تصریح کرد: در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صدها پروژه کوچک زودبازده در حوزه آب و کشاورزی در لرستان شامل بندهای انحرافی و کانال‌های آبرسانی، مزارع پرورش ماهی، پروژه های گلخانه ای، طرح های باغداری و ..... از محل اعتبارات و تسهیلات دولتی اجرا شده که بایستی به مردم اطلاع رسانی شود، در صورتی که قبل از انقلاب اسلامی خبری از هیچ کدام از این طرح ها و پروژه ها نبود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای لرستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای لرستان

    شركت آب منطقه‌ای لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات