تا پایان دولت دوازدهم تعداد سدهای ملی کشور به 70 س...

تا پایان دولت دوازدهم تعداد سدهای ملی کشور به 70 س...

معاون آب و آبفا وزارت نیرو:

تا پایان دولت دوازدهم تعداد سدهای ملی کشور به 70 سد افزایش می یابد

معاون آب و آبفا وزارت نیرو از افزایش سدهای ملی کشور به 70 سد تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

قاسم تقی زاده خامسی در آیین معارفه مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون، 37 سد ملی در کشور احداث شده است، اظهار داشت: تا پایان دولت، عملیات اجرایی 33 سد دیگر نیز به اتمام رسیده و بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 150 تصفیه خانه آب شرب در کشور در مدار بهره برداری قرار دارند، افزود: این میزان تا پایان دولت دوازدهم به 177 واحد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: از 233 واحد تصقیه خانه قاضلاب کشور نیز، 64 واحد دردولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده که 62 تصفیه خانه فاضلاب نیز تا اتمام فعالیت دولت به بهره برداری خواهند رسید.

معاون آب و آبفا وزیر نیرو در خصوص آبرسانی به روستاهای کشور نیز اظهار داشت: در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، 900 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شرکت های آب و فاضلاب روستایی قرار داشتند که این میزان در حال حاضر به هفت میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، سه میلیون و 100 هزار نفر دیگر نیز به جمعیت تحت پوشش در روستاها افزوده شود.

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این مراسم با ارائه گزارش از طرح های افتتاح شده در بخش آب و فاضلاب استان در طی ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب، از دو هزار و 900 روستای استان با یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت، تنها 112 روستا دارای شبکه آبرسانی بودند که این میزان در حال حاضر به دو هزار و 395 روستا با 95 درصد جمعیت برخوردار و 85 درصد روستاهای تحت پوشش افزایش یافته است.

علیرضا رضوی افزود: در بخش جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستایی نیز در حال حاضر سامانه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در چهار روستای استان فعال بوده و با استفاده از اعتبارات بانک توسعه اسلامی، در چهار روستای دیگر، شبکه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.

وی از تحت پوشش قرار داشتن صددرصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: پیش از انقلاب، آب شرب شهرهای استان از منابع زیرزمینی تامین می شد که در حاضر 60 درصد آب شرب مورد نیاز مشترکین در شهرها، از آبهای سطحی و تصفیه خانه های آب با بالاترین کیفیت تامین می شود.

وی افزود: پیش از انقلاب تنها در شش شهر استان شبکه های فاضلاب بصورت سنتی وجود داشت که در حال حاضر 62 درصد جمعیت در شهرها تحت پوشش شبکه های مدرن جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز گفت: در راستای سیاست های کوچک سازی و افزایش مهارت فنی و تخصصی و افزایش خدمات دهی به مشترکین، یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با اخذ مجوزهای لازم از شورای عالی اداری و هیات وزیران از امروز در استان آذربایجان غربی وارد مرحله عملیاتی شد که امیدواریم با همدلی و هم افزایی بیش از پیش، رضایت مشترکین در خصوص آبرسانی و خدمات جمع آوری فاضلاب فراهم شود.

رضوی با قدردانی از خدمات و تلاش های کارکنان شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با درک شرایط اقتصادی و با توجه به تحریم های ظالمانه اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران، در راستای پیاده سازی اهداف گام دوم انقلاب ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی را برای خنثی سازی تحریم ها و توطئه های دشمن فراهم آورده و مدیریت درآمد وهزینه را در دستور کار خود قرار دهیم.

در پایان این مراسم، حکم انتصاب علیرضا رضوی بعنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی به وی اعطاشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات