ضرورت احیای تالاب اله آباد و حذف کانونهای گرد و غبار

ضرورت احیای تالاب اله آباد و حذف کانونهای گرد و غبار

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در جمع اعضای تشکل های زیست محیطی استان قزوین در تالاب اله آباد با حضور احمدپور فرماندار ابیک، اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان و مسئولین شهرستان در دشت اله آباد گفت: سالانه بیش از ۱۱۷۰ تن گرد و غبار در منطقه اله آباد شهرستان آبیک تولید و وارد هوای استان می شود که برای آن باید تدبیر کرد.

وی تصریح کرد: دشت اله آباد دارای ۱۲۰ هزار هکتار مساحت بوده که ۲۸۰۰ هکتار از این مساحت آن تالابی بوده و متاسفانه خشک شده است و به همراه سایر عوامل باعث شده در حدود ۶۰ هزار هکتار این دشت تبدیل به کانون گردوغبار شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: یکی از کارکردهای تالاب ها پخش سیلاب هاست  که با تغییر کاربری ها و ابراهه ها از این عملکرد محروم مانده ایم  و شاهد سیلابهای مخرب در کشور شده ایم و متاسفانه این واقعه در اله آباد هم دیده می شود که باید برای ان تدبیر کرد.

عباس نژاد در خصوص راهکارحل مشکل ریزگرد در شهرستان ابیک تصریح کرد: استفاده از پساب صنعتی تصفیه شده و هدایت آن به تالاب میتواند به رفع مشکل کم ابی تالاب و تقویت پوشش گیاهی و احیای دشت اله آباد کمک می کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به اقدامات خوب دستگاههای مختلف از جمله منابع طبیعی و سازمان آب استان تاکید کرد ساماندهی اقدامات دستگاههای مختلف و استفاده از ظرفیت همکاریهای بین بخشی خصوصا جوامع محلی و تشکلهای زیست محیطی ابزار مهمی در مدیریت و احیای دشت اله آباد خواهد بود و خوشبختانه مورد تاکید و دستور اکید مدیریت عالی استان است.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات