توانمندسازی محلات هدف بازآفرینی با تسهیلگری دفاتر توسعه محله

توانمندسازی محلات هدف بازآفرینی با تسهیلگری دفاتر توسعه محله

توانمندسازی محلات هدف بازآفرینی با تسهیلگری دفاتر توسعه محله

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد به اهمیت توانمند سازی محلات هدف بازآفرینی اشاره کرد و گفت: دفاتر توسعه محله در محدوده های هدف بازآفرینی با شناسایی ظرفیت های موجود در محلات برای ایجاد کسب و کار و اتصال آنها به شبکه کسب و کارهای خانگی، زمینه آموزش و راه اندازی کسب وکار خرد و خانگی جهت افزایش توانمندی ساکنین این محلات را فراهم می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مجتبی شاکری روش ضمن اشاره به اینکه پس از معرفی افراد متقاضی توسط دفاتر نسبت به آموزش آنها اقدام می‌شود گفت: تا کنون ۶۴۳ نفر از ساکنین محلات هدف بازآفرینی متقاضی راه اندازی کسب و کار خانگی در این محلات بوده اند که با همکاری دفاتر توسعه محله و ظرفیت جهاد دانشگاهی ۶۰ کارگاه آموزشی و نشست توجیهی برای این افراد برگزار شده است که عمده این آموزش ها در حوزه دست بافته های داری و دستگاهی و همچنین پوشاک و تولیدات بر پایه‌ی چرم بوده است.
وی با بیان اینکه نقش دفاتر توسعه محله در فرآیند راه اندازی این کسب و کار با اهمیت است، اظهار کرد: اطلاع رسانی طرح فوق در محدوده های هدف بازآفرینی توسط دفاتر توسعه محله انجام شده است و دفاتر با احصای فهرست متقاضیان و معرفی این افراد به کانال کسب و کارها خانگی اقدام کرده اند .
مدیر عامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه در راه اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی اتصال آن ها به پیشران های تولیدی منجر به دوام و قوام این کسب و کارها می شود اضافه کرد: افراد متقاضی پس از شناسایی توسط دفاتر و آموزش در کارگاه های آموزشی جهاد دانشگاهی به پیشران های تولیدی متصل می شوند که تا کنون ۵۰ نفر از افراد آموزش دیده در محلات هدف بازآفرینی به این پیشران ها متصل شده اند.
شاکری روش با اشاره به اینکه قبل از ایجاد کسب و کار مطالعات لازم جهت شناسایی تقاضا های بازار صورت گرفته است گفت: مطالعات گسترده ای در خصوص شناسایی ایده های کسب و کار متناسب با نیاز شهر مشهد، شناسایی صاحبان ایده و همچنین شناسایی ایده ها با توجه به میزان دسترسی به منابع در شهر مشهد انجام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به این مطالعات و ایده های جمع آوری شده بیش از ۳۰ نوع کسب و کار، از جمله قالیبافی، گلیم بافی، پته بافی، نوار بافی، تابلو فرش ، نازک دوزی ، دوخت شلوار و پیراهن و انواع مصنوعات چرمی از جمله کیف و کفش و ..... مورد هدف قرار گرفته اند.
وی با تاکید بر اینکه در فرآیند بازآفرینی توانمندترسازی ساکنین محلات هدف بازآفرینی جزو اولین گام اقدام دفاتر است، گفت: ساکنین محلات هدف بازآفرینی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی دارند و فعالیت های دفاتر در جهت توانمندتر کردن ساکنین این محلات است و ایجاد کسب کارهای خرد اقتصادی در این محلات نیز در همین راستا است که با مشارکت جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.
شاکری‌روش با اشاره به اینکه این کسب و کار ها در محلات کم برخوردار و پیرامونی است تاکید کرد: بیشترین مشارکت در طرح راه اندازی کسب و کار های خرد و خانگی با مشارکت ساکنین محلات خلج، عباس‌آباد، طرق، نوده، کال زرکش، و مهرآباد بوده است. که ظرفیت و استقبال بالای برخی از محلات منجر به توجیه سرمایه گذاران به راندازی کارگاه‌های محلی جهت اشتغال گردیده است که کارگاه خیاطی فعال شده در محله خلج با محوریت دفتر توسعه محله از آن جمله می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات