مراسم معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب...

مراسم معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب...

مراسم معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با حضور معاون امور آب وآبفای وزارت نیرو و جمعی از مقامات استانی در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، در این مراسم مهندس تقی‌زاده خامسی معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به فعالیتهای انجام گرفته در دولت تدبیر و امید  و در بخش آب کشور گفت: بر اساس پیش بینی ها طی ۱.۵ سال آینده، ۱۲۲ تاسیسات پیشرفته آبی شامل سد، تصفیه‌خانه آب و تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد، ۶۲ فقره مربوط به تصفیه‌خانه فاضلاب، ۳۳ فقره مربوط به سد و ۲۷ فقره مربوط به تصفیه‌خانه آب است .

وی افزود: در ۶.۵ سال گذشته نیز اقدامات قابل توجهی در بخش آب کشور انجام شده است که بهره‌برداری از ۳۷ سد و ۶۴ تصفیه‌خانه فاضلاب از جمله آنهاست .

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به وجود ۱۹ سد، ۲۷ تصفیه‌خانه آب و چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در ابتدای انقلاب اسلامی‌ در کشور ادامه داد: این تعداد در حال حاضر به ۱۸۲ سد، ۱۵۰ تصفیه‌خانه آب شهری و ۲۳۲ تصفیه‌خانه فاضلاب رسیده‌است.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات دولت در توسعه روستایی، توجه به آبرسانی برای استفاده روستاییان از آب سالم و بهداشتی است که با وجود بهره‌مندی تنها ۹۰۰ هزار روستایی از آب پایدار در ابتدای دولت، این رقم در حال حاضر به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده‌است که درصدد هستیم این تعداد را تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برسانیم .

وی با اشاره به اقدامات بزرگ دولت در شهرهای کوچک و کم‌جمعیتی نظیر سلماس افزود: تنها در این شهر طی ۶.۵ سال گذشته اقدامات اساسی انجام شده که احداث سدهای «زولا» و «دریک» و همچنین تصفیه‌خانه و سامانه آب و فاضلاب، از جمله این موارد است.

دکتر آیدین رحمانی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این آیین با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه آب در آذربایجان‌غربی است، بیان کرد: البته مشکلاتی در راستای اجرای کامل طرح‌های احیا وجود دارد که پیشرفت ۴۰ درصدی بند بادین‌آباد و ۳۰ درصدی طرح ساماندهی ۱۱ کیلومتری خروجی تونل انتقال آب و لزوم خرید اراضی مخزن سدها از آن جمله است .

دکتر رحمانی با اشاره به اینکه طی سال جاری اقدامات اساسی در راستای اجرای طرح لایروبی رودخانه‌ها و جلوگیری از بروز سیل در آذربایجان‌غربی انجام شده‌است، ادامه داد: امسال بیش از ۲۴۰ کیلومتر لایروبی رودخانه و انهار در استان انجام شده که این روند ادامه دارد .

در ادامه این مراسم مهندس اتابک جعفری مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ضمن اشاره به موقعیت استان به جهت وجود منابع آبی خوب استفاده صحیح و برنامه ریزی شده در راستای حفظ منایع آبی را مهم برشمرد و افزود: پایین رفتن سفره های آب زیر زمینی در سطح کشور و تخریب بخش عظیمی از تالاب دریاچه ارومیه از عواقب استفاده نادرست از منایع آبی است که در این بخش برنامه ریزی های خوبی انجام شده وبا سیاست گذاری های درست در جهت پیشبرد برنامه های 15گانه طرح احیا وتعادل بخشی در آینده شاهد بهبود وضعیت منابع آبی استان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع توسعه و لزوم توجه هرچه بیشتر به این مقوله گفت: از برنامه های آتی این شرکت توسعه همه جانبه در سطح استان و همکاری با کلیه کارگروهها در راستای رفع مشکلات موجود در استان خواهیم بود.

مهندس جعفری در بخش پایانی سخنان خود به طرح های مرزی استان اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد با پیگیری های انجام شده این پروژه ها هرچه زودتر به اتمام رسیده تا مایه خیر و برکت برای مردم منطقه شوند.

در پایان این مراسم احکام انتصاب آقایان اتابک جعفری به عنوان مدیرعامل آب منطقه ای و نیز علیرضا رضوی به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اعطا شد.

این گزارش می افزاید: مهندس اتابک جعفری متولد 1358در شهرستان ارومیه، دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران با گرایش سازه بوده و سوابق مدیریتی پروژه های سد شهرچای، سد نازلو چای و سد سیمینه رود و مدیرعاملی شرکت آب منطقه ای سمنان و شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان را در کارنامه خود دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات