با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور/ عملیات اجرایی پست 400 کیلو ولت دشت آزادگان آغاز شد

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور/ عملیات اجرایی پست 400 کیلو ولت دشت آزادگان آغاز شد

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، عملیات اجرایی احداث پست برق 400 کیلو ولت دشت آزادگان و ورود و خروج خط 400 کیلو ولت گتوند_ مهزیار در این پست، آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خورستان، مدیرعامل این شرکت در آیین کلنگ زنی این پست که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد، گفت: فاز اول این پست 200 مگا ولت آمپر ظرفیت دارد و در طرح دائم تا 600 مگا ولت آمپر افزایش پیدا خواهد کرد.
محمود دشت بزرگ اظهار کرد: ورود و خروج خط 400 کیلو ولت گتوند به مهزیار در این پست نیز 46 کیلومتر مدار طول دارد.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری این پروژه 187 میلیارد تومان خواهد بود؛ افزود: در افق میان مدت 11 پروژه را برای منطقه دشت آزادگان تعریف و برنامه ریزی کرده ایم که ارزش اعتباری این پروژه ها 630 میلیارد تومان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: با بهره برداری از این پست منطقه دشت آزادگان درصد بارگیری از تاسیسات منطقه به زیر 50 درصد می رسد که رقمی استاندارد است و قابلیت اطمینان در شبکه ایجاد خواهد کرد.
دشت بزرگ اضافه کرد: برای تابستان سال آینده یک دستگاه پست سیار را نیز در منطقه سوسنگرد اجرایی خواهیم کرد و یک دستگاه از 15 دستگاه پست جی آی اس خوزستان، در منطقه سوسنگرد برنامه ریزی شده که انجام شود.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه ها معادلات انرژی در منطقه تغییر خواهد کرد و چهره جدیدی به خود خواهد گرفت؛ تاکید کرد: به دنبال این ظرفیت سازی شرایط برای ایجاد صنایع نیز تسیهل خواهد شد و این آمادگی را داریم تا تمام نیازهای این منطقه به انرژی برق را پوشش دهیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این آیین گفت: امروز پروژه ای بسیار حیاتی برای توسعه منطقه کلنگ زنی شده و با بهره برداری از این پروژه شاهد شتاب توسعه در منطقه دشت آزادگان که مکان مقدسی است، خواهیم بود.
حسینعلی امیری افزود: با توسعه زیرساخت های برق، صنعت نیز در منطقه توسعه پیدا می کند و به تبع آن اشتغال نیز در منطقه ایجاد خواهد شد.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات