کشاورزی پایدار در گرو حقابه تالاب گاوخونی است

کشاورزی پایدار در گرو حقابه تالاب گاوخونی است

به گزارش«پارما»، ایرج حشمتی در نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های کشاورزی کشور در اتاق بازرگانی اصفهان که با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزارشد، اظهار داشت: استان اصفهان خدمت خود را به کشور انجام داده به گونه‌ای که در شرایط سخت اقتصادی فعالیت‌های خود را ادامه داده اما متاسفانه در این راستا توجهی به مسایل زیست محیطی صورت نمی‌گیرد.


ایرج حشمتی با بیان اینکه متاسفانه به حقابه تالاب گاوخونی توجهی نمی‌شود، اظهارداشت: کشاورزی پایدار در گرو حقابه تالاب است اگر حقابه تالاب را در سیاست‌های کوتاه مدت ناچیز بدانیم کشاورزی در استان اصفهان از بین خواهد رفت.



وی اضافه کرد: با توجه به اینورژن هوا در اصفهان روزهای آلوده‌ای را شاهد بودیم که اگر چاره‌ای برای این مهم اندیشیده نشود در تیرماه سال آینده با ریزگردها مواجه خواهیم شد.



مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد نسبت به محیط زیست استان اصفهان به عنوان استان پیشرو در صنعت و کشاورزی، نقش مهم آموزش فرهنگ‌سازی کشاورزان و مسایل زیست محیطی را در هیات دولت ایجاد کنید.



نخستین نشست مشترک روسای کمیسیون کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور امروز با حضور سرپرست وزارت کشاورزی و روسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق های بازرگانی کشور در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.



این نشست با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه کشاورزی استان‌های مختلف از جمله خرید تضمینی، نبود آمار دقیق تولید محصولات برای تعیین قیمت و صادرات و مسائل مربوط به حوزه آب برگزار شد.



در این نشست روسای کمیسیون‌های کشاورزی از اقصی نقاط ایران از جمله بیرجند، خرمشهر، البرز، قم، ساری، اردبیل، همدان، سمنان، چهارمحال و بختیاری و مشهد حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات