اندازه ‌گیری عوامل زیان‌آور محیطی در دستورکار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت

اندازه ‌گیری عوامل زیان‌آور محیطی در دستورکار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت

اندازه ‌گیری عوامل زیان‌آور محیطی در دستورکار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  احد یوسفی، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد:  تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت شاغلین و به طبع آن افزایش بهره ‌وری در کار و افزایش سطح رفاه آن‌ ها و همچنین حرکت همه جانبه به سوی توسعه پایدار از جمله اهداف اساسی واحد بهداشت حرفه ای سازمان مدیریت پسماند است.

وی با بیان اینکه کارکنان در محیط های کاری با توجه به نوع فعالیت و ویژگی‌های فرآیند با  انواع مختلفی از عومل زیان‌ آور در تماس هستند، اظهار کرد:   تعیین میزان مواجه پرسنل به هر یک از عوامل زیان آور محیطی می‌تواند در کنترل و مواجهه با این عوامل در محیط کار نقش اساسی ایفا کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا سازمان مدیریت پسماند با هاهنگی مرکز بهداشت ارومیه و شرکت معتمد این مرکز اقدام به اندازه­گیری عوامل زیان آور محیطی شامل عوامل فیزیکی(صدا، نور، اشعه UV ) شیمیایی شامل(بخارات هیدرو کربن های آروماتیک ( BTEX ) بخارات نفتا و هیدروکربن های آروماتیک )، فیوم های فلزات، شرایط محیطی( سرما، گرما، رطوبت و ..)، بیولوژیکی  درتمامی زیر مجموعه­های خود اعم از ایستگاههای موقت میانی یک و دو ، سایت دفن نازلو، اداره ماشین آلات ،پاکبانان سطح شهر و کارگاه جوشکاری نموده است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد:  بدیهی است اندازه گیری عوامل زیان آور در کنار معاینات دوره ای می‌تواند باعث حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی اجتماعی و همچنین تشخیص مشاغل سخت و زیان آور شود. امید است با توجه به اقدامات انجام گرفته بتوان تا حد امکان از بروز حوادث و بیماری های شغلی جلوگیری کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات