هزینه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای احداث خطوط قطار شهری مشهد در سال۹۸/  ...

هزینه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای احداث خطوط قطار شهری مشهد در سال۹۸/ ...

هزینه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای احداث خطوط قطار شهری مشهد در سال۹۸/ دستگاه سوم حفار برای حفر تونل خطوط قطار شهری وارد مشهد می شود

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به این که سال جاری، سال پرکاری برای قطارشهری بوده است گفت: برای تکمیل خط و ایستگاه های خط ۲ وحفاری تونل خط سه حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کیانوش کیامرز در مراسم ورود دستگاه حفار به پایانه مسافربری امام رضا(ع) که با حضور شهردار مشهد، سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی، شیران خراسانی نماینده مردم مشهد درمجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای شورای شهر و معاونان شهردار برگزار شد، افزود: امسال شاهد بهره برداری از ایستگاه های شهیدکاوه، الندشت، کوهسنگی، کلنگ زنی آغاز اجرای خط چهار، ورود دستگاه حفار در جبهه غربی به امامت و اکنون نیز شاهد ورود دستگاه حفار درجبهه شرقی خط سه به پایانه امام رضا(ع) هستیم.
وی اضافه کرد: برای اجرای این اقدامات هزار میلیارد تومان هزینه شده که این مبلغ با تلاش و پیگیری های شهردار مشهد، معاونت عمران، حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد و حمایت های شورای شهرتامین شده است.
وی با بیان این که دستگاه حفار تونل خط سه قطار شهری مشهد با حفر۸.۴۰۰ کیلومتر تونل درجبهه شرقی با گذر از مسیرهای با حساسیت بالا به پایانه امام رضا(ع) رسید، اظهارکرد: یکی ازنگرانی های مهمی که ۱.۵سال قبل وجود داشت این بود که به دلیل تحریم های ظالمانه قطعات دستگاه حفاررا به ایران نم یدادند لذا باید طرفندی را برای رفع این مشکل پیش بینی می کردیم.
کیامرزتصریح کرد: بنابراین به سمت تولید برخی از قطعات مورد نیاز درداخل رفتیم که خوشبختانه اکنون بخشی از قطعات مورد نیازدستگاه حفار درداخل ساخته می شود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: در حفاری تونل جبهه شرقی شاهد ثبت یک رکورد بودیم که بدون قطع نوار نقاله تخلیه خاک ناشی از حفر تونل توسط دستگاه حفار به طول ۸.۴۰۰ کیلومتر خاک و نخاله حفاری در میدان فردوسی تخلیه می شود.
وی گفت: در راستای احداث تونل خط چهار قطار شهری نیزاکنون در حال ایجاد شفت برای ورود دستگاه حفاردر منطقه مهر مادرهستیم که حفاری تونل خط چهار را از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهیم کرد.
کیامرزافزود: برای سرعت بخشید به عملیات حفاری تونل های خط سه قطار شهری مشهد،قرارگاه خاتم الانبیا(ص) قول داده است که یک دستگاه حفارجدید را وارد مشهد کند تا حفاری با سه دستگاه انجام شود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات