در گردشگری دسترس پذیر، توان یابان و معلولین را مد نظر قرار دهیم

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد شنبه ۱۹ بهمن ماه در نشست طلایه داران گردشگری ایران به نقش شهرداری ها و مدیران شهری در مناسب سازی اشاره و عنوان کرد: به همت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد در سال گذشته برای اولین بار درصدی از بودجه شهرداری یزد به صورت ردیف ویژه برای مناسب سازی تعریف شد.
سپنتا نیکنام افزود: هرچند در سالهای قبل هم کارهایی برای مناسب سازی معلولین انجام میشد که یقینا هم همین طور هست اما این کار بر حسب موردی که پیش می آمد و اعلام نیازی که از طرف جامعه معلولین بود مورد توجه قرار می گرفت، اما برای این موضوع یک هزارم بودجه را مصوب کردیم و یک ردیف ویژه تحت عنوان مناسب سازی تعریف شد.
وی اظهارداشت: در حال حاضر مراکز گردشگری یزد از جمله مسجد جامع، زندان اسکندر، آتشکده و دخمه زرتشتیان، مجموعه امیر چقماق و... مناسب سازی گردیده و معلولان، توان یابان، سالمندان می توانند از این مراکز گردشگری استفاده نمایند.
در اینجا از مسئولین دو شهر شیراز و اصفهان هم تقاضا دارم که اگرچه قبلا هم کارهایی در این زمینه انجام داده اند اما به صورت خاص ردیف ویژه ای از بودجه را در نظر گیرند.
اگرچه پکیج پیشنهادی ما برای مناسب سازی شهر چهار آیتم دارد اما شروع آن با آیتم اختصاص بودجه است و باید در گردشگری دسترس پذیر، توان یابان و معلولین را هم مد نظر قرار دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات