تبديل خودروها به برقي و ساخت ايستگاههاي شارژ پيشرفته با تكنولوژي مپنا

تبديل خودروها به برقي و ساخت ايستگاههاي شارژ پيشرفته با تكنولوژي مپنا

به گزارش پايگاه خبري توانير ، مديرعامل مپنا ،ايستگاه شارژ طراحي اين شركت را كه درانواع مختلف و در مقياس جهاني توليد شده ،محصولي كاملا كيفي و قابل رقابت با شركتهايي چون ABB عنوان كرد.

دكترعباس علي آبادي درخصوص قابليت اين شركت در تبديل خودروها به برقي اظهار داشت: ما قادر هستيم خودروهاي موجود را با بهره گيري از توان ساخت داخل و به كارگيري ماژولهاي ايراني و منطبق با استاندارد بين المللي ،برقي كنيم.
وي توضيح داد: اين فن آوري براي هر 100 كيلومتر مسافت به 10 دقيقه شارژ نياز دارد و با سرعت 170 كيلومتر درساعت و شتاب صفر تا صد 7.5 ثانيه ،خودرويي درجه يك و پرقدرت محسوب مي شود.
دكترعلي آبادي از قابليت اين فن آوري براي كمك به ظرفيت شبكه برق در پيك خبرداد و افزود:سيستهاي ذخيره ساز انرژي مبتني بر باتري (BESS) در بخش خانگي مي تواند در ساعات پيك به شبكه برق بدهد.
وي برقي كردن سيستمهاي حمل و نقل عمومي مانند لوكوموتيوها و ترامواهاي برقي را در دنيا و در كشورمان ،اقتصادي دانست و درعين حال قيمت پايين انرژي را مانعي بر سر راه توسعه اين فن آوري در كشور ذكر كرد.
مديرعامل مپنا با اشاره به اينكه تنها 13 درصد كل انرژي سوخت مصرفي خودروها به چرخها منتقل مي شود ،از برقي شدن كاميونهاي بزرگ تا سال 2030 ميلادي و افزايش سهم خودروهاي الكتريكي در دنيا به 30 تا 40 درصد تا سال 2040 خبر داد اين درحاليست كه هم اكنون بيش از 70 درصد خودروها در كشور نروژ برقي است.



لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات