بررسي تطبيقي شرايط محيط زيست در دوران پيش و پس از ظهور امام زمان(عج)

بررسي تطبيقي شرايط محيط زيست در دوران پيش و پس از ظهور امام زمان(عج)

به گزارش «پارما» بررسي تطبيقي شرايط محيط زيست در دوران پيش و پس از ظهور امام زمان(عج) توسط اسداله بيات ، مدرس گروه جغرافيا و برنامه ريزي شهري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي نوشته شده است.
نگارنده در اين مقاله به تفصيل آورده است: سعي ما در اين مقاله براين بوده كه نمادهاي مختلف بحران‌هايي كه امروز جهان با آنها دست به گريبان است، را مورد بررسي قرار دهيم و با بررسي تطبيقي شرايط محيط زيست كنوني(دوران پيش از ظهور) با محيط زيست دوران ظهور امام زمان (عج)، فضاي فكري و ذهني خواننده را معطر به عطر خوش ظهور نمائيم و از سويي تا عمق و گستردگي اين بحران‌ها بيش از پيش روشن شود و عجز و ناتواني انسان امروز در مهار آنها بيش از گذشته معلوم گردد.
ترديدي نيست كه آدمي بزرگ‌ترين مسئول مشكلات و فجايع زيست محيطي در دهه‌هاي اخير بوده است. بشر جديد در راستاي تأمين منافع زودگذرش به هر ابزاري متوسل مي‌شود تا به آسودگي و رفاه بيشتر نايل آيد و اين در حالي است كه هزينه‌هاي غالباً نامحسوس چنين رفتاري بر محيط زيست، كمتر مورد بررسي قرار مي‌گيرد. دوران كنوني به عنوان يكي از مقاطع آخرالزمان و عصر انتظار ، دچار بحران‌هاي طبيعي و غير طبيعي بسياري خصوصاً در عرصه محيط زيست است. كه از آن جمله است: جنگ، قحطي، ناامني، گرم شدن كرة زمين، كمبود منابع آب، خشك‌سالي، زلزله، بيماري‌هاي كشنده و ... را مي توان برشمرد .

علاقمندان براي دسترسي مستقيم به پيوند زير مراجعه كنند:

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات