شهردار بیرجند/ نگاه شهرداری به شهر بیرجند انتفاعی نیست

شهردار بیرجند/ نگاه شهرداری به شهر بیرجند انتفاعی نیست

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ روز گذشته جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند با محوریت مباحث آرامستان جدید بیرجند، طرح فرزان، تعیین تکلیف صنوف آلاینده و طرح شهرداری برای بازگشایی خیابانهای عدل و معلم از طریق اراضی پادگان با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان راه و شهرسازی استان برگزار شد.

شهردار بیرجند در این جلسه با اشاره به اینکه هماهنگی و همدلی خوبی در استان میان دستگاههای اجرایی وجود دارد اظهار داشت: نگاه مدیریت شهری نگاهی مردمی بوده و انتفاعی برای شهرداری مدنظر نمی باشد.

مهندس محمد علی جاوید گفت: آرامستان بیرجند در قلب شهر و با وضعیت نامطلوب از نظر بهداشت، وسعت و ... شاید در کمتر شهر و مرکز استانی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به زمینی که برای انتقال آرامستان بیرجند در نظر گرفته شده افزود: زمین مورد نظر از لحاظ توپوگرافی و وجود مسیل ها و ثپه ها و دره های زیاد، شرایط مساعدی برای ایجاد آرامستان ندارد.

شهردار بیرجند اضافه کرد: زمینی با شرایط استاندارد و در مجاورت جایگاه پسماند شهرداری قرار دارد که در صورت تحویل به شهرداری، می توانیم بخشی از زیرساختهای موجود را در آن فراهم کنیم.

جاوید با اشاره به بحث محله فرزان و چالش های موجود در آن یادآور شد: مشکل محله فرزان پس از سالها متوقف بودن با همت شهرداری و ورود در این موضوع حل شد در حالیکه به تعهدات در قبال شهرداری عمل نشده است.

وی ادامه داد: حدود 100 خانه مخروبه در حاشیه بلوار فرزان وجود دارد که بلاتکلیف مانده و می بایست تعیین تکلیف گردند.

شهردار بیرجند در خصوص خروج صنوف آلاینده از بلاتکلیفی عنوان کرد: صنوف آلاینده می بایست تا پایان امسال برای صدور پروانه و پرداخت هزینه های آن اقدام کنند.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه معاونین شهرسازی و حقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص زمین آرامستان جدید، طرح فرزان و صنوف آلاینده مواردی را مطرح نمودند و در پایان این جلسه نیز محاسبه استثنایی تعرفه پروانه ساخت برای صنوف آلاینده با حداکثر اعضای موافق در شورای اسلامی شهر بیرجند رای مثبت گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات