خیابان ۵۵ متری نیاز آینده شهر اراک می باشد

خیابان ۵۵ متری نیاز آینده شهر اراک می باشد




✔به هیچ عنوان جهت اجرای این پروژه درختی را قطع نمی کنیم، بلکه این درختان را به عنوان کار روزانه شهرداری در محل دیگری واکاری می نماییم.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، مهندس شفیعی در آیین کلنگ زنی خیابان ۵۵ متری شهر اراک اظهار داشت: این پروژه به طول ۴.۲ کیلومتر و به عرض ۵۵ متر که از میدان راه‌آهن اراک آغاز به کمربندی شمالی ختم می‌شود، یکی از پروژه هاییست که برای آینده شهر اراک نیاز است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه سال های سال در طرح تفصیلی اراک پیش بینی و معفول مانده است، افزود: امروز فاز نخست این پروژه کلنگ‌زنی شد، البته ممکن است از کنار خط راه آهن معارضینی برای عملیات اجرایی وجود داشته باشند که باید این تعارضات رفع شود.

ایشان همچنین در خصوص موضوع درختان واقع شده در مسیر اجرای این خیابان گفت: به هیچ عنوان جهت اجرای این پروژه درختی را قطع نمی کنیم بلکه این درختان را به عنوان کار روزانه شهرداری در محل دیگری واکاری می نماییم.

شهردار کلانشهر اراک عنوان کرد: این پروژه  یک مسیر شمالی-جنوبی است که تمامی شریان‌ها و مسیرهای شرقی و غربی و بزرگراه‌های ایجاد شده در شهر را به یکدیگر متصل می‌کند، البته پروژه به صورت امانی انجام می‌شود و هزینه‌های شهرداری به شدت کاهش می‌یابد.

مهندس شفیعی اضافه کرد: سازمان عمران شهرداری در مجموع ۳۰۰ نیروی کاری دارد و همه ماشین‌ آلات و تجهیزات مربوطه نیز اورهال شده و آماده کار در این پروژه هستند چراکه این پروژه کمک می‌کند که بار ترافیکی به خارج از شهر منتقل شود و ترافیک میدان راه آهن در اتصال به خیابان شریعتی و شهید شیرودی به ۵۵ متری متصل و از طریق پل‌های علم‌الهدی و شهرصنعتی و شهید بختیاری به کمربندی شمالی منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام باعث می شود که مرکز شهر درگیر ترافیک نباشد و تلاش داریم بار ترافیکی به کناره‌های شهر منتقل شود، چرا که این امر در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و بهبود محیط زیست نیز کمک می‌کند.

شهردار اراک در پایان گفت: این پروژه در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به نام این شهید بزرگوار نامگذاری گردیده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات