فاز نخست خط انتقال آب سد دوستی به سرخس به بهره برداری رسید

فاز نخست خط انتقال آب سد دوستی به سرخس همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، قاضی زاده نماینده مردم سرخس و جمعی از مسئولین محلی فاز نخست خط انتقال آب سد دوستی به سرخس به بهره‌برداری رسید.

"محمد علایی" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این طرح  گفت: فاز نخست خط انتقال آب سد دوستی به سرخس به طول ۴۰ کیلومتر با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان اجرا شده است؛ در این طرح انتقال و تصفیه ۵ میلیون مترمکعب آب در سال برای تامین بخشی از آب شرب شهر سرخس مدنظر است و از محل سد دوستی واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر سرخس اجرا شده است.

وی افزود: مرحله دوم طرح شامل احداث تصفیه خانه و ۳۵ کیلومتر خط انتقال با قطر ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر می باشد.

گفتنی است کلنگ پروژه تکمیل ابنیه کانال‌های پراکنده درجه یک و دو شبکه آبیاری سد دوستی  با هدف رساندن آب سد دوستی به کشاورزان روستاهای سرخس نیز توسط استاندار خراسان رضوی در شهرستان سرخس به زمین زده شد.

"مصطفی احمدی مهر" مدیر پروژه شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد دوستی نیز گفت: این شبکه آبیاری و زهکشی در مجاورت شهرستان سرخس و با وسعت ۳۱۹۰۰ هکتار در محدوده دشت سرخس قرار دارد.

اعتبار این پروژه ۲۷ میلیارد تومان است که ۱۳ میلیارد تومان آن برای امسال تخصیص داده شده است و تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات