در چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی کانال آبیاری نظرآقا در...

آیین بهره برداری از کانال های آبیاری نظرآقا با حضور استاندار بوشهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، فرماندار دشتستان و دیگر مقامات استان و شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس علی محمدی در این مراسم اظهار داشت: این پروژه که بخشی از طرح بهسازی کانال های آبیاری دشت دالکی می باشد، بیش از 120 هزار اصله از نخیلات منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی افزود: این پروژه موجب استفاده بهینه از منابع آب موجود، افزایش راندامان انتقال و توزیع آب و توزیع عادلانه آب در کل باغات تحت پوشش شبکه می شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: کانال نظرآقا به طول 3100 متر، با عرض کف 120 سانتیمتر و ارتفاع 100 سانتیمتر، جهت دبی 1200 لیتر بر ثانیه احداث شده است.

وی افزود: همچنین در این پروژه 80 ابنیه فنی مربوط به کانال های آبیاری و 3100 متر جاده سرویس نیز طراحی و ساخته شده است.

مهندس علی محمدی با اشاره به حجم عملیات اجرایی این پروژه گفت: بیش از 30هزار مترمکعب خاکبرداری و کانال کنی، 21هزار مترمکعب قالب بندی و 4300 مترمکعب عملیات بتنی بخشی از اقدامات اجرایی این پروژه می باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با تقدیر از عوامل اجرایی پروژه خاطرنشان کرد: در سال رونق تولید و با همت نیروهای بومی استان بوشهر، این پروژه ظرف مدت 6 ماه و پیش از موعد برنامه ریزی شده به مرحله بهره برداری رسیده است.

این گزارش می افزاید هزینه اجرای این پروژه 120 میلیارد ریال بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات