اختصاص 44درصد بودجه شهرداری به مباحث حمل و نقلی

اختصاص 44درصد بودجه شهرداری به مباحث حمل و نقلی

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، امیراحمد زندآور در برنامه سیمای شهر با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی برای بررسی لایحه بودجه شهرداری اظهار کرد: پیش بینی می شود بودجه شهرداری اصفهان برای سال آتی حدود 6هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: حدود ۴۴ درصد از بودجه حدود 6هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال آتی به بودجه حمل و نقل شهری تعلق می گیرد که سازمان تاکسیرانی، شرکت واحد اتوبوسرانی، قطار شهری، پایانه ها و فناوری اطلاعات شهرداری که مرتبط هستند این ۴۴ درصد را دریافت می کنند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز هزینه مترو و اتوبوس بسیار بالا است با توجه به اینکه رقم بالایی برای حمل و نقل را در نظر گرفته اند، تصریح کرد: برای تامین هزینه های مترو از اوراق مشارکت اسلامی استفاده می کنیم و از این طریق پیش بینی کرده ایم، درآمدی که از طریق مردم تامین می شود برای مسائل شرعی شهر صرف می شود.
وی با تاکید بر اینکه بحث هزینه های حمل و نقل بسیار سنگین است، ادامه داد: یک سوم هزینه های حمل و نقل را مردم پرداخت نمی کنند، به عنوان مثال هزینه پرداختی هر فرد برای مترو باید ۶ هزار تومان باشد اما این عدد را دریافت نمی کنیم.
زندآور با اشاره به اینکه در بحث عوارض نیز تنها ۱۰ درصد عوارض حمل و نقل را دریافت می کنیم، تاکید کرد: مبنای ما طرفداری از مردم است اما باید زیر ساخت حمل و نقلی ایجاد کنیم و برای تحقق این امر نیز باید درآمدی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه رونق مترو اصفهان به دلیل استفاده دانشجویان است و این اتفاق به نفع شهر است و امیدواریم مردم هم بیشتر از مترو استفاده کنند، افزود: در سال آتی در خصوص BRT 25 دستگاه اتوبوس ۲۶ متری و ۲۰ دستگاه اتوبوس یورو ۶ نیز وارد شهر خواهد شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برای تراموا نیز ردیف بودجه ای ایجاد کرده ایم، گفت: موضوع تراموا نیز بی شک در حال بررسی است و اگر به جمع بندی برسیم قطعا خبر تراموا اصفهان را ارائه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه سال های گذشته در ردیف های بودجه موضوع تراموا مطرح بود و بخشی از خیابان امام خمینی(ره) هم مدنظر بود اما امروز موضوع علمی در دست بررسی است و باید نتیجه را دریافت و آن را به مردم اعلام می کنیم، اظهار کرد: در سازمان حمل و نقل بار WIM در دست بررسی است، تقاطع شهید سلیمانی یک WIM نصب شده است و یکی هم در ابتدای خیابان کاوه نصب می شود تا وزن خودروهای سنگین ورودی به اصفهان سنجیده شود و آلایندگی آنها نیز بررسی می شود.
زندآور به بحث خرید اتوبوس در بخش اتوبوسرانی اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق گرفته‌ایم و اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پول دارد اما اتوبوسی برای خرید وجود ندارد.
وی با اشاره به پیش بینی 130 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در بودجه سال آتی تصریح کرد: در حال حاضر بحث تراموا در رئوس فعالیت های ما قرار دارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان به ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای بهبود حمل و نقل در شهر اشاره کرد و ادامه داد: رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان به عنوان یکی از پروژه های مهم و تاثیرگذار شهر ۷۷ کیلومتر است و مباحث مختلف از جمله کاهش آلایندگی، کاهش تصادفات و روان شدن ترددها از اهداف این طرح به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه بازسازی و خرید اتوبوس از عواملی است که شهرداری در این حوزه اقدام کرده است که با این زیرساخت ها می توان کیفیت زندگی را افزایش داد، بیان کرد: در سال جاری ۱۵۰ دستگاه اتوبوس متوقف را در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم البته برخی از این اتوبوس ها بازسازی شده اند.
زندآور با اشاره به اینکه 700 دستگاه اتوبوس در سال ۹۸ بازسازی خواهد شد تا مردم کمبود اتوبوس نداشته باشند، اضافه کرد: دو تا چهار میلیارد ا قیمت هر اتوبوس است و شب عید نیز 75 دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر می شود.
وی با بیان اینکه این فرصت برای شهرداری اصفهان فراهم است که بازسازی انجام شود و ما به دنبال اوراق مشارکت هستیم، اظهار کرد: دغدغه ما این است که اتوبوس های بیش از ۱۰ سال بازسازی شوند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بیش از 2هزار و 100 ایستگاه اتوبوس در اصفهان وجود دارد که یک سوم آنها محضر زیبایی هستند و ایستگاه های اتوبوس را هم باید بازسازی کرد و به این امر نیز باید عنایت ویژه داشته باشیم.
زندآور در پایان گفت: از سال ۹۴ شهرداری اصفهان سامانه شهر هوشمند را به بهره برداری رساند و باید زیر ساخت های ترافیکی را هوشمند کنیم چراکه برای ارتقا کیفیت زندگی نیازمند هوشمندی در تمام عرصه ها هستیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات