کلنگ زنی پروژه اجرای بتن پوشش کانال خاکی 9/5 کیلومتری شهرستان...

در ایام اله دهه مبارک فجر و با حضور فرماندار شهرستان تاکستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین و جمعی از مدیران شهرستانی پروژه کلنگ اجرای بتن پوشش کانال خاکی 9/5 کیلومتری تغذیه مصنوعی شهرستان تاکستان به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، مهندس طاهری فرماندار شهرستان تاکستان اجرای بتن پوشش کانال خاکی شهرستان تاکستان را، کمکی شایان به سفره های آب زیرزمینی برشمرد و عنوان داشت: قرار گرفتن کشور در منطقه نیمه خشک، خشکسالیهای متوالی و برداشت بی رویه از آبهای زیر زمینی، سفره های آب زیر زمینی را با تهدید مواجه کرده است که این موضوع در صورت نادیده گرفته شدن می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای کشور و استان در پی داشته باشد لذا اقداماتی از قبیل بستن چاههای غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند و تغذیه مصنوعی می تواند از جمله راهکارهای کمک به منابع آب زیر زمینی باشد و در کنار این موارد اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی نیز از جمله دیگر عوامل حائز اهمیت جهت حفظ و حراست از منابع آبی می باشد.

مهندس ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین هدف از اجرای این پروژه را تأمین آب استخرهای تغذیه مصنوعی تاکستان در فصول غیر آبیاری دشت قزوین و کمک به تعادل بخشی سفره آب زیر زمینی تاکستان برشمرد و ابراز امیدواری نمود تا از این طریق بتوان در سال مزین به شعار رونق تولید به اشتغال و تولید داخلی استان کمک گردد.

مهندس ملکی در حاشیه این مراسم بیان داشت: از اهم عملیات اجرایی پروژه بتن پوشش مسیر کانال خاکی  9/5 کیلومتری تغذیه مصنوعی تاکستان می توان به کانال کنی 38000 مترمکعبی، اجرای بتن مگر 6500 متر مکعبی و اجرای بتن پوشش (لاینینگ) 7450 متر مکعبی اشاره نمود. وی افزود: عملیات اجرای بتن پوشش بخشی از کانال خاکی تاکستان با مشخصات هیدرولیکی طول کانال 9/5 کیلومتر، دبی کانال 5 متر مکعب در ثانیه، عرض کف کانال 3 متر و ارتفاع کانال 1/4 متر اجرایی خواهد گردید.

شایان ذکر است: فاز اول این پروژه به طول 10 کیلومتر در هفته دولت سالجاری به بهره برداری رسیده و پیش بینی می گردد در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز و اجرای فاز دوم نیز به مبلغ حدود 80 میلیارد ریال 10 ماه به طول بی انجامد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای قزوین

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای قزوین

    شركت آب منطقه‌ای قزوین یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات