در توقفگاه امام علی (ع) برای شستشوی ماشین های سنگین از آب های ذخیره شده استفاده می شود

در توقفگاه امام علی (ع) برای شستشوی ماشین های سنگین از آب های ذخیره شده استفاده می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین؛ ایرانخواه گفت: در باس واش توقفگاه امام علی (ع)، برای شستشوی ماشین های سنگین از فرایند ورود آب های سطحی  و زیرسطحی، شامل آب باران و قنات، استفاده و آب های ذخیره شده، در مخزن آب 55 هزار لیتری نگهدای می شود.

وی تصریح کرد: برای شستشوی کامل هر دستگاه اتوبوس بیش از 600 لیتر آب لازم است، ولی با توجه به کمبود آب در کشور و جهت صرفه جویی بیشتر در مصرف آب، سیستم سبتیک و تصفیه آب در توقفگاه امام علی (ع) طراحی  و ساخته شده که آب مصرفی را پس از شستشو به چرخه سبتیک و سپس به تصفیه خانه وارد می کند و در این فرایند مقدارآب مصرفی را از 600 لیتر،  به 100 لیتر کاهش می دهد.

ایرانخواه افزود: در مرحلـه ابتدایـی عملیات شستشو، آب به حوضچه های استراحت و تسویه هدایت می شود و ماده خشک غیر قابل استفاده شامل روغن، خاک، آب های کثیف و ... در داخل حوضچه پایانی پسماند رسوب می کند و در انتها فاضلاب به جا مانده و مواد خشک توسط سازمان پسماند تخلیه، بارگیری و منتقل می شود.

این مسئول با بیان این که دستگاه باس واش تمام اتوماتیک در هر 6 دقیقه یک دستگاه اتوبوس را شستشو می دهد، خاطرنشان کرد: هم اکنون کارواش سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین به طور شبانه روزی فعال بوده و در مدت 48 ساعت تمامی خودروهای سنگین  فعال این ناوگان  شستشو و نظافت کامل می شوند.

ایرانخواه گفت : درمرحله پایانی، آب فیلتر شده و تمیز از لوله های بزرگ به داخل رودخانه سرازیر می شود و هیچگونه آلایندگی زیست محیطی را دربرنخواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به ابعاد ماشین های سنگین ناوگان  اتوبوسرانی، شستشو و نظافت آن ها به صورت دستی، کاری دشوار بوده که ضمن صرف زمان و انرژی زیاد نتیجه چندان مطلوبی به دنبال نخواهد داشت، اما هنگام استفاده از باس واش، هیچ گونه نیروی انسانی به طور مستقیم در عملیات شستشو و نظافت درگیر نشده و عملیات نظافت و شستشوی وسیله نقلیه بصورت کاملا اتوماتیک توسط دستگاه انجام می شود.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات