پیوند پایدار حافظان طبیعت و حافظان امنیت

پیوند پایدار حافظان طبیعت و حافظان امنیت

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی همزمان با بزرگداشت  ایام دهه فجر، پاسگاه محیط بانی تالابی داودآباد که به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است با حضورسردار سرتیپ محمد شرفی جانشین هماهنگ کننده ناجا، سرهنگ جمشید محبت خانی مشاور انتظامی ریاست سازمان و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مسئولین استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح این مراسم سردار شرفی ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیوند میان حافظان طبیعت و حافظان امنیت کشوررا پیوندی پایدار و ستودنی خواند و افزود همکاری و تعامل نیروی انتظامی و سازمان محیط زیست برای تامین امنیت زیست محیطی ضروری و بسیار ارزشمند است.


وی با اشاره به اهمیت حفظ تالابها تاکید کرد محیط بانان  با جان و دل از محیط زیست کشور حفاظت می‌کنند؛ اما باید بدانیم صیانت از این سرمایه‌های ملی وظیفه همگانیست  و محیط بانان واقعی خود مردم هستند.



سرهنگ محبت خانی نیز در این مراسم  ضمن تشکر و قدردانی از جانشین هماهنگ کننده ناجا برای پشتیبانی و حمایت از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست  گفت:بی توجهی به محیط زیست جبران ناپذیر است و همه ما نسبت به منابع ملی، طبیعی و محیط زیستی کشور تعهد داریم.


وی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست؛ سرمایه ملی کشور هستند، افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به تکرار بر لزوم صیانت و حفاظت از منابع ملی، طبیعی و محیط زیستی تاکید داشته و دارند و صیانت از این سرمایه ها، وظیفه همگانی است.


رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : تالاب کویری میقان دارای زیست‌بوم بسیار متنوع برای گونه‌های متعدد جانوری و گیاهی است وعملیات اجرایی پاسگاه محیط بانی داودآباد نیز با توجه به ارزش ها و پتانسیل های زیست محیطی منطقه اکنون به بهره برداری رسیده است

وی در ادامه افزود: در گذشته منطقه تالاب کویرمیقان یک نقطه تهدید و کانون ریزگردها و بیابان زایی بود که با اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست و منابع طبیعی در این راستا این تهدید به حداقل رسیده است.

وی به اهم اقدامات انجام شده در حوزه تالاب ازجمله کاشت ۲۷۰ هکتار گیاه بومی منطقه (قره داغ ) توسط محیط زیست اشاره کرد وتصریح کرد تمام تلاش ما  برای فراهم کردن محیط زیستی سالم است که نیاز ضروری تمام افراد جامعه می باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات