کمک بلاعوض ۸۰۰ میلیارد ریالی دولت به کامیون داران
معاون وزیر راه و ترابری اعلام کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی دولت برای نوسازی ناوگان کامیونهای کشور پیشبینی شده است.
به گزارش بنانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شهریار افندیزاده معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار داشت: این کمک پس از دریافت درآمدهای سوخت ناشی از هدفمندکردن یارانهها و آزادسازی قیمتها در این حوزه به دارندگان کامیون های حایز شرایط ارایه خواهد شد.
وی افزود: این سازمان همچنین ۱۱۵ میلیون تومان به ازای هر اتوبوس و ۸ میلیون تومان به ازای هر مینی بوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به متقاضیان حایز شرایط، کمک بلاعوض ارایه خواهد کرد.
نماینده تامالاختیار وزیر راه و ترابری در ستاد هدفمندی یارانهها تصریح کرد: برای نوسازی ۹ هزار کامیون و به ازای هر یک ۸۰ میلیون تومان با محاسبه سود ۱۴ درصد و به مدت ۷ سال از طرف شرکتهای خودرو ساز تسهیلات ارایه میشود.
وی ادامه داد: براساس برنامهریزیها امسال، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس،۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه مینیبوس و ۹ هزار دستگاه کامیون نوسازی خواهند شد.
افندیزاده با تاکید بر تلاش در جهت جلوگیری از احتکار کالا با اجرای طرح هدفمندکردن یارانهها، مردم را مهمترین همکار دولت در جلوگیری از این معضل عنوان کرد و افزود: پس از اجرای طرح، شاهد کاهش عرضه در بازار نخواهیم بود، زیرا واردات با اجرای طرح هدفمندکردن یارانهها افزایش و تولیدات داخلی نیز برای حفظ وضعیت فعلی بازار به روال سابق ادامه پیدا خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: معتقدیم با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها شاهد افزایش بهره وری انرژی، تسریع نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، ورود هدفدار اعتبارات به بخش حمل و نقل و تحول اساسی در حوزه راه و ترابری خواهیم بود.
افندیزاده تصریح کرد: نرخ گذاری هزینهها در حوزه حمل و نقل با اجرای طرح هدفمندی یارانهها، بر اساس مسیرهای مشخص بوده و در حال حاضر ۲۸۴ هزار مسیر مشخص شده که با کمک تشکلها در حال نرخ گذاری برای این مسیرها هستیم.
افندیزاده تصریح کرد: با روشن کردن هدف و مزایای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها برای مردم و اجرای آن، به نقطه عطف و شکوفایی در زمینه مصرف سوخت خواهیم رسید که ساماندهی مصرف سوخت کشور را نیز به دنبال دارد.
معاون وزیر راه و ترابری با بیان این که ۹۰ درصد انتقال مسافران توسط بخش حمل و نقل انجام می شود، اظهار داشت: میانگین کل عمر ناوگان حمل و نقل ۱۲٫۸ سال و متوسط عمر اتوبوسهای ویژه حدود ۶ سال است.
افندی زاده گفت: اگر تعداد سرنشین را افزایش دهیم درآمد نیز افزوده خواهد شد و در نتیجه نرخ بلیط اتوبوس ثابت خواهد ماند.
نماینده تام الاختیار وزیر راه و ترابری در ستاد هدفمندی یارانهها با اشاره به همزمانی اجرای طرح هدفمندشدن یارانهها و هفته حمل و نقل، گفت: با هدفمندسازی یارانهها میتوان اهتمامی به بخش زیرساختی حمل و نقل جادهای در کشور داشت و به منطقی شدن مصرف سوخت و ذخیره این منبع ارزشمند برای آینده کشور امیدوار بود.
نظرات