برگزاری جشن دهه فجر با حضور مدیر کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست

برگزاری جشن دهه فجر با حضور مدیر کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش روابط عمومی اداره  کل حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس؛ ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: یاد و خاطره سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی که ایام تلخی برای ملت ایران بود را در آستانه چهلمین روز درگذشت آن بزرگوار گرامی می داریم.

وی گفت: محبوبیت سردار سلیمانی در میان مردم ایران و همدلی مردم در مراسم تشییع آن بزرگوار محصول چند خصوصیت منحصر به فرد این شهید والا مقام بود، یکی انسانیت و تقوای این انسان بزرگوار بود، روحیات ، اخلاق و رفتار  ایشان بیانگر خلوص و تقوا بود و مهمتر این که جلوه  این خصوصیات متعالی را به عینه در رفتار شان به خوبی می توانستیم ببینیم. خصوصیت دیگر ایشان این بود که  وظیفه و کارشان را به بهترین شکل انجام می دادند و با تمرکزی که روی  وظیفه و کارشان داشتند توانستند این گونه موثر و تا این اندازه موفق باشند. این خصوصیات باعث شد که وقتی ناجوانمردانه به شهادت رسیدند تمام ملت ایران به صورت یکپارچه عزادار شوند.

وی گفت سردار سلیمانی چه در زمان حیات و چه با شهادتشان  منشا تحولات بنیادین در منطقه و جهان بودند تحولاتی که عزت جبهه حق را به همراه داشته است.

حمید ظهرابی در ادامه در خصوص شکل گیری و اهدافی که برای آن انقلاب کردیم گفت: ما در گام دوم انقلاب هستیم موضوع بیانیه گام دوم و نگاهی که مقام معظم رهبری به اینده انقلاب دارند بایستی همواره مورد توجه ما باشد. ایشان در بیانیه ای که منتشر فرمودند نکاتی را اشاره داشتند که بایستی نصب العین ما باشد؛ یکی اینکه ما نباید فراموش کنیم که در گذشته کجا بودیم و جایگاه و موقعیت ما در جهان کجا بود و الان در کجا هستیم.

دوم اینکه ما وارد مرحله تمدن سازی شده ایم و لذا از اساسی ترین مقدمات و مولفه های لازم برای ایجاد تمدن این است که هر کدام از ما در مقابل وظیفه ای که داریم درست عمل کنیم.

مثلا ما محیط زیستی ها وظیفه ای داریم و آن حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار است. توسعه ای که مطمئن شویم خروجی آن تمدنی است که در آن تمدن، موضوع حفظ محیط زیست بعنوان یک اصل اساسی مورد توجه است.

وی همچنین گفت: وقتی به سیاست های کلی محیط زیست که در پانزده بند توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده نگاه می کنیم متوجه می شویم که این اگر این چارچوب ها را رعایت کنیم و به درستی ایفای نقش و وظیفه نماییم به موفقیت روزافزون دست پیدا می کنیم.

ظهرابی در خصوص تقوا و حسن ظن نسبت به هم یاداور شد، با تقوا پیشه کردن و حسن ظن و انسانیت در مورد هم قضاوت کنیم و منافع گروهی و جناحی را در انجام وظایفمان دخالت ندهیم که این مسائل ما را از انسانیت دور می کند.  به عنوان یک خادم در نظام جمهوری  اسلامی اخلاق و تقوا را سرلوحه کار و زندگیمان قرار دهیم.

وی در خصوص انجام وظیفه در محیط زیست گفت: خوشبختانه در دورانی در سازمان حفاظت محیط زیست در حال خدمت هستیم که تحول عظیمی در محیط زیست شاهد بودیم و آن اینکه  ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مبدا و بنیان گذار  رویکرد علمی  در تصمیمات و اظهار نظر های سازمان شدند،  این داشته ای که ریاست سازمان برای ما داشتند را قدر بدانیم.

ظهرابی افزود:  اظهار نظر  تخصصی و یا انتقاد باید علمی باشد، زمانی که با علم، دانش و تخصص پیامد یک اتفاق را ثابت کنیم آن وقت متوجه می شویم که مردم و مسئولین هم با ما همراه خواهند بود. اگر انتقادی  احساسی و غیر علمی باشد با یک پاسخ  علمی اعتماد  مردم از خانواده محیط زیست سلب می شود و برای این هاست است که باید تلاش کنیم آگاه و به روز باشیم و این داشته از ریاست سازمان در بدنه محیط زیست تقویت و توسعه دهیم و آن را تبدیل به فرهنگ کنیم.

در ادامه چراغی مدیر کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست از همزمانی حضورش در استان و در کنار کارکنان اداره کل  با جشن پیروزی انقلاب گفت: روز های فجر انقلاب روزهایی فراموش نشدنی است روزی که امام ملت با حضورشان میهن اسلامی و مردم کشورمان را از چنگال رژیم ستم شاهی نجات دادند و استقلال و آزادی را برای مردم به ارمغان آوردند.

انقلابی که مبتنی بر بینش توحید عملی و برگرفته از انقلاب عاشورای حسینی بود.

وی در ادامه افزود: ممانعت کشورهای بیگانه از پیروزی انقلاب اسلامی با یاری خداوند، همت مردم غیور کشور و رهبری امام خمینی رحمه اله علیه بی نتیجه ماند. کشورهای بیگانه اوج کینه و عداوت خود به ملت ایران را با تحریک صدام و راه اندازی جنگ تحمیلی اثبات کردند و هزاران هزار شهید دادیم. بعد از دفاع مقدس هم که شاهد انواع و اقسام توطئه و نیرنگ ها بودیم از جمله آن ترور و بمب گذاری و تمام جنایت هایی که در حق مردم ایران روا داشتند. که به یاری حق مردم ما با اتحاد و همبستگی توانستند از این جنایت ها سربلند بیرون بیایند و در کنار هم بایستند.

مدیر کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما با در کنار هم بودن و اتحاد می توانیم به خواسته اصلی نظام و انقلاب برسیم و استمرار هر نهضت  بر اساس پایه و اصول اولیه است که اگر هر نهضتی مبتنی بر اقتصاد و ثروت سرمایه داران کشورش بنا شود انحطاط آن هم بر اساس کمبود امکانات و مسائل و مشکلات مالی بوجود خواهد آمد.

انقلاب اسلامی بر اساس ایمان به خدا، توحید و مسائل مذهبی در ایران به وجود آمد و برای همین می تواند از عوامل انحطاط این نهضت در بحث مسایل فرهنگی  باشد و لذا دشمن در این موضوع سرمایه گذاری می کند و این ارزش ها را هدف می گیرد که  به لطف خدا تا امروز با هدایت ها و پیش بینی های موثر مقام معظم رهبری و جانفشانی مردم انقلابی موفقیتی نداشته اند.

وی در ادمه به تشریح سیاست های مجموعه حراست در سازمان پرداخته و پیشگیری و جذب حداکثری را سیاست این مجموعه دانسته و تکید نمودند حراست مورد اعتماد و مامن پرسنل است و بایستی شرایطی باشد که کارکنان هر لحظه احساس کردند خودشان و یا همکار و دوستشان در معرض آسیبی قرار دارند به حراست مراجعه و با اطمینان آن آسیب را رفع کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلین کاظمی امام جماعت اداره کل در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه اگاه دارای بینش سیاسی و علمی بالا نسبت به حکومت جمهوری اسلامی و حاکمیت جرقه ای ایجاد کردند و به مردم اگاهی دادند که به حق خود برسند. وظیفه حاکم اسلامی همین است که حق مردم را بدهد و انهایی که ذی حق هستند را به حق خود برساند. امام با تکیه بر خدا و مردم توانست علیه حکومت طاغوتی پیروز شود.

در انتهای این مراسم از یکی از کارکنان محیط زیست که در راه حفاظت از انفال الهی جانباز شده بود تقدیر بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات