قائدی: شیوه‌ی استاد بهمن‌بیگی در مبارزه با بیسوادی، منحصر به فرد بود

قائدی: شیوه‌ی استاد بهمن‌بیگی در مبارزه با بیسوادی، منحصر به فرد بود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر « نواب قائدی » عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین با اشاره به خدمات ارزشمند مرحوم بهمن‌بیگی گفت: این استاد گرانقدر بخش قابل توجهی از عمر خود را به مبارزه با بی‌سوادی گذراند و به استقبال فرهنگ و سوادی رفت که از فرهنگ و سواد انسانی جدا نبوده و ده‌ها و بلکه صدها سال شاهد آثار آن بوده و خواهیم بود.
وی افزود: با این که استاد بهمن‌بیگی برخاسته از قوم قشقایی بود اما برای این چهره‌ی ملی؛ قوم‌های قشقایی و لر و ترک و عرب و کوهمره و... تفاوتی نداشت و این نشان از عمق نگرش والای این استاد گرانقدر است.
قائدی با اشاره به تزریق روحیه جوانمردی و سلحشوری در مدارس عشایری استاد بهمن‌بیگی، خاطرنشان کرد: یک نمونه از این روحیه، دفاع از کیان وطن‌مان جمهوری اسلامی است به گونه‌ای که شاهد بودیم دبیرستان عشایری ایشان با تقدیم ۹۲ شهید در سراسر کشور بیشترین آمار شهدا را در میان مدارس کشور داشته است.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، جایگاه علمی و فرهنگی مرحوم بهمن‌بیگی را در سطح شیراز، استان فارس و ایران، ویژه و ماندگار توصیف کرد و افزود: اغراق نیست اگر بگوییم که روش استاد بهمن‌بیگی در مبارزه با بی‌سوادی حتی در جهان منحصر به فرد و استثنایی بوده است.
قائدی در پایان اقدام شورای شهر شیراز در نام‌گذاری این مکان به نام استاد محمد بهمن‌بیگی را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: به عنوان عضو شورای اسلامی شهر، باید از زحمات شهردار پرتلاش شیراز و معاونین، مدیران و کارکنان مجموعه ایشان و همچنین دوره گذشته شهرداری شیراز که در احداث و تکمیل این مجموعه بزرگ اهتمام ورزیده‌اند، تقدیر کنیم.
پایان خبر/پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات