کمربندی سردار سلیمانی قم با مشارکت سه‌جانبه احداث می‌شود.

کمربندی سردار سلیمانی قم با مشارکت سه‌جانبه احداث می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری ضمن اعلام خبر فوق افزود: بر اساس اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای کلنگ‌زنی، کارهای مقدماتی طرح ازجمله تجهیز کارگاه از حدود شهریورماه گذشته آغاز شده‌است .

به گفته وی، تامین مالی کمربندی سردار سلیمانی با مشارکت ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار و ۳۰ درصدی دولت انجام می‌شود .

وی با اشاره به درخواست سرمایه‌گذار برای مشارکت بانک، اضافه کرد: سرمایه‌گذار درخواست داشت با مشارکت بانک، بخشی از منابع مالی طرح تامین شود، به همین دلیل هماهنگی‌هایی با بانک ملی استان و مرکزی انجام تا مجوز برای سرمایه‌گذاری اخذ شود .

صبوری خاطرنشان کرد: بانک ملی نیز برای مشارکت مالی به‌صورت پرداخت وام و یا مشارکت مستقیم در طرح اعلام آمادگی نموده‌است .

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسه مشترک بین بانک و سرمایه‌گذار و تصمیم‌گیری نهایی، زمان دقیق کلنگ‌زنی و آغاز عملیات ساخت کمربندی مشخص خواهد شد .

وی بیان کرد: کمربندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۱۴ کیلومتر است که فاز نخست آن از کیلومتر ۱۱.۸ آزادراه قم- تهران به طول ۳۲ کیلومتر آغاز می‌شود  و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار خاتمه می‌یابد .

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: برای اجرای کمربندی جدید قم به طول ۱۱۴ کیلومتر، ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

وی با اشاره به این‌که طول مسیر فاز دوم و سوم به ترتیب در حدود ۴۵ و ۳۰ کیلومتر است، ادامه داد: استعلامات لازم برای انجام طرح کمربندی جدید اخذشده و در جلسه‌ای با حضور استاندار مقرر شد از توان و ظرفیت معادن سطح استان برای تامین مصالح استفاده شود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات