تعامل فرهنگی و توسعه صنایع خلاق از اهداف برپایی «شب فرهنگی اصفهان در تبریز»

تعامل فرهنگی و توسعه صنایع خلاق از اهداف برپایی «شب فرهنگی اصفهان در تبریز»

به گزارش شهریار، شهرام دبیری گفت: از دیگر اهداف اجرای این برنامه میتوان به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و تقویت و گسترش تعاملات و شناخت ظرفیت های گردشگری شهر ها اشاره کرد.

او با اشاره به وجود قرابت میان دو شهر از دیرباز ادامه داد: این قرابت و نزدیکی که در تاریخ کهن ایران نیز ریشه دارد، موجب افزایش تعاملات، تشابه نظر و هماهنگی دو شهر در خصوص برگزاری این برنامه شد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: برگزاری برنامه هایی مشابه با دیگر کلانشهرهای کشور و افزایش میزان ظرفیت های ارتباطی موجب شناساندن شهرها، افزایش تجربیات و الگو پذیری از اقدامات موفق دیگر شهرها در زمینه های مختلف می شود.

دبیری در ادامه با اشاره به بخش های مختلف از برگزاری  این برنامه تاکید کرد: این برنامه بخش های مختلفی را در بردارد که به منظور افزایش تعاملات فرهنگی در ابتدا با شعر خوانی و داستان سرایی در خصوص اصفهان آغاز خواهد شد.

او گفت: برگزاری کارگاه های جنبی، برپاییی غرفه های فرهنگی و شناساندن شهر اصفهان با ارائه کتابچه ها و نقشه ها از دیگر برنامه های اجرای «شب فرهنگی اصفهان در تبریز» است.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: همچنین در این برنامه تفاهم نامه همکاری‌های فرهنگی مشترک شهرهای اصفهان و تبریز آماده شده است که توافق نامه به امضای شهرداران هر دو شهر خواهد رسید.

شب فرهنگی اصفهان با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و تقویت و گسترش تعاملات میان هنرمندان، ایجاد فضای نشاط و امید و تولید آثاری فاخر و ماندگار در تبریز برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه با برنامه های مختلف هنری برپا خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات