وزیر نیرو: شاخص های صنعت آب و برق مازندران غرور آفرین است

وزیر نیرو: شاخص های صنعت آب و برق مازندران غرور آفرین است

وزیر نیرو با بیان این که امروز عمکرد بخش های اجرایی صنعت برق کشور را شاهد هستیم، گفت: انصافا همه دولت های پس از انقلاب عملکرد خوبی در صنعت آب و برق داشته اند و این دستاورد به دلیل وجود و نعمت نیروی انسانی با ارزش و توانمند داخل کشور است

دکتر رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از طرح های آب و برق مازندران در محل تصفیخانه آب شرب ساری به شاخص های دسترسی به آب شرب سالم، شبکه های برق و جمع آوری فاضلاب در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس مستندات  و طرح های اجرایی شده، شاخص های آب، برق و جمع آوری فاضلاب در کشور غرور آفرین است.

دکتر اردکانیان با بیان این که بر اساس آمار رسمی 85 درصد جمعیت شهری و 53 درصد جمعیت روستایی دنیا به آب سالم و پایدار دسترسی دارند، گفت: این شاخص د ایران 76 درصد جمعیت روستایی و نزدیک به 100 درصد جمعیت شهری به اب سالم و پایدار دسترسی دارند و این علامت دلگرم کننده ای از زنجیره تحولات صنعت آب وبرق کشور است.

وزیر نیرو گفت: این دستاورد ها با همکاری مردم و مسئولان به دویژه سرمایه گذران بخش خصوصی بدست آمده است و این که همه قوا در این زمینه اهتمام دارند نیز جای قدردانی است.

وزیر نیرو با  اظهار این که #پویش_هرهفته_الف_ب در صنعت آب و برق توفیق خدمت گذاری به مردم است و همه مسئولان و کارکنان این صنعت افتخار این خدمتگزاری را دارند، گفت: در شرایط تحریم ظالمانه اقتصادی ، به خودمان و دشمنان این آب و خاک نشان می دهیم که در ایام الله فجر فقط  یک واقعه گذشته ای نیست که آن را  گرامی می داریم بلکه ما علاوه بر گرامیداشت حماسه بهمن 57  هر سال در چنین ایامی نگاه امیدوارانه به جلو داریم.

دکتر رضا اردکانیان ادامه داد: به همه مردم ایران زمین و دنیا اعلام می کنیم که این نظام و انقلاب زنده است و 22 بهمن رفراندوم  عمومی هر ساله ایران است و نتیجه آن پیمان و عهد بستن با آرمان های امام راحل، شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و خدمتگزاران به این نظام است.

وی با بیان اینکه امید واریم چرخ این ممکلت بچرخد و همه از فرصت کوتاه خدمت گذاری به مردم باید استفاده کنیم، گفت: باید از فرصت خدمتگذاری به مردم وفادار به این نظام افتخار کنیم و این فرصت خدمتگزاری  به نوبت به همه می رسد ولی این که  قدردان این فرصت خدمتگزاری باشیم بسیار مهم است.

وزیر نیرو با بیان اینکه بهره برداری از 226 طرح آب و برق در سال جاری در ابعاد متوسط و بزرگ در همه استان ها با سرمایه گذاری 33هزار میلیارد تومانی در وزارتخانه هدف گذاری شده است، گفت: امروز در مازندران یکصدو پنجاه و سومین طرح طرح صنعت آب و برق کشوراز مجموعه 226 طرح با سرمایه گذاری 23 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی به اجرای طرح آبرسانی به 56 روستا در مناطق مختلف مازندران با جمعیت 52 هزار نفر را از طرح های افتتاح شده امروز استان نام برد و گفت: 2 سد لاستیکی در بابلسرو فریدونکنار و 2 نیروگاه کوچک با ظرفیت 50 مگاوات در بابل و بابلسر نیز امروز به بهره برداری رسیده است.

وزیر نیرو به افتتاح و بهره برداری هشت طرح  تقویت شبکه برق استان مازندران نیز اشاره کرد و گفت: طرح تامین آب شرب سالم و پایدار مرکز استان مازندران از طرح ها مهم امروز کشور است.

وزیر نیرو با بیان این که برای طرح های بهره برداری شده امروز آب و برق مازندران 877 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، گفت: دولت تدبیر و امید در فکر طرح های آتیه نیز هم است و برای سرمایه گذاری آینده نیز برنامه ریزی منظمی دارد.

دکتر اردکانیان به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیتی 500مگاواتی محمودآباد اشاره کرد و بیان داشت: مقدمات برگزاری مناقصه برای انتخاب بهترین سرمایه گذار به زودی انجام خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان این که سرمایه گذاری 3 هزار و 500میلیارد تومانی در صنعت آب و برق مازندران تا سال 1402 مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: وزارت نیرو در مازندران به جزء این طرح 176 طرح در بخش آب و برق دارد که به طور متوسط 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مجموعه سرمایه گذاری این طرح های در دست اجرا  20هزار و 500میلیارد تومانی است که نیمی از آن تامین  شده است و باقی در دست اقدام است.

دکتر اردکانیان با بیان این که مازندران از ظرفیت بالایی از آب های  سطحی برخوردار است و 4.5میلیارد متر مکعب آب سطحی دراین استان وجود دارد، گفت: اما  جمع آوری و مهار آب سطحی استان حدود 10درصد است که بسیار پائین است.

وزیر نیرو با توضیح این که طرح های اجرایی خوبی برای مهار آب های سطحی مازندران وجود دارد، گفت: باید طرح های در دست اجرا و مطالعاتی را سرعت بدهیم.

وزیر نیرو به اهمیت اجرایی شدن  2سد گلورد و هراز در مازندران با  ظرفیت 750 میلیون متر مکعب اشاره کرد و گفت: 10 سد در دست مطالعه با ظرفیت 650 میلیون متر مکعب در استان نیز وجود دارد که باید عملیاتی شود.

وی از سد زارم رود ساری که مطالعات فاز اول آن تمام شده است و مجوز زیست محیطی را نیز از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت شده است به عنوان یک طرح مهم در استان نامر برد و گفت: وزارت نیرو کارش را دراخذ مجوز ماده 23 این سد به انجام رسانده است و سازمان برنامه و بودجه نیز برای این طرح در حال ایجاد ردیف است.

وی گفت:در تامین آب شرب ساری در افق 1425  نقش کلیدی دارد چراکه مرکز استان مازندران همانند دیگر مناطق این استان گردشکرپذیر است.

وزیر نیرو با بیان این که طرح های آب رسانی به روستاهای مازندران نیز از تحرک خوبی برخودار است، گفت: با یکپارچه سازی مدیریت آب و فاضلاب شهری و روستایی به طرح های روستایی نیز توجه ویژه می شود.

وزیر نیرو در این مراسم به صورت رسمی مهندس عبداللهی را به عنوان مدیر عامل آب و فاضلاب استان مازندران معرفی کرد و گفت: ایشان از همین هفته کارش را به عنوان مدیر جدید آب و فاضلاب استان مازندران آغاز کردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات