پتانسیل خوب یزد برای ایجاد مرکز نوآوری صنعت ساختمان

پتانسیل خوب یزد برای ایجاد مرکز نوآوری صنعت ساختمان


پتانسیل خوب یزد برای ایجاد مرکز نوآوری صنعت ساختمان

مدیر شبکه نوآوری صنعت ساختمان گفت: با توجه به هماهنگی های خوبی که بین مسئولین استان در استانداری، شهرداری ها و همچنین سازمان نظام مهندسی و پارک علم و فناوری ایجاد شده، یزد پتانسیل و زیرساخت های لازم جهت ایجاد مرکز نوآوری در صنعت ساختمان را داراست.
به گزارش روابط عمومی سازمان، احمد رضاطاهری اصل با حضور در کارگاه آموزشی شبکه سازی نوآوری در صنعت ساختمان، به انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه در پی احساس کمبودها و بحران های موجود در صنعت ساختمان و تلاش برای رفع آنان شکل گرفته است.
طاهری اصل چهار موضوع مهم را از اهداف انعقاد این تفاهم نامه دانست و تصریح کرد: حمایت و تشویق ایده های نوآورانه در صنعت ساختمان، توسعه علمی، فنی و حرفه ای افراد دارای پروانه اشتغال، تلاش در جهت توسعه، تولید، تقاضا و صادرات محصولات دانش بنیان و حمایت از شکل گیری و ارتقاء شرکت های دانش بنیان در حوزه ساخت و ساز از اهداف این تفاهم نامه بوده است.
طاهری اصل امکان ایجاد مرکز نوآوری صنعت ساختمان در هر نقطه ایران، تدوین آیین نامه های ارتقاء و ارزیابی سطح صلاحیت اعضاء، راه اندازی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه ساخت و ساز، زمینه سازی برای ایجاد، رشد و توسعه استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان و همچنین توسعه رویکرد آینده پژوهی و آینده نگاری در صنعت ساختمان را از دیگر برنامه های اجرای تفاهم نامه مذکور دانست.

معاون توسعه مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری درخصوص ایجاد مراکز نوآوری در استان اظهار داشت: اکنون مراکز نوآوری پا را از قالب مفهوم و نشست های سازمانی فراتر گذاشته و ماهیتی حقوقی به خود گرفته اند و حضور افراد نوآور از تخصص ها و نسل های مختلف در این مراکز، توانسته ظرفیت های ارزشمندی را برای استان به ارمغان آورد.
فداکار نگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به حوزه نوآوری و ارزش های حاکم بر این سازمان را بسیار ارزشمند خواند و از آمادگی کامل برای همکاری و مشارکت هر چه بیشتر در راستای بهره گیری از تمام ظرفیت های استان خبر داد.
وی در انتهای سخنان خود همکاری متولیان صنعت ساختمان با اجزای بزرگ حوزه فناوی و نوآوری استان از جمله پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری استان و ایجاد زنجیره ای قوی در این زمینه را بسیار مهم دانست و این آمادگی و تمایل برای همکاری را بالاتر از هر ظرفیت دیگری برشمرد که قادر است دید مثبتی در کشور نسبت به یزد به عنوان مرکز نوآوری صنعت ساختمان ایجاد کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز آمادگی این سازمان برای ورود به حوزه نوآوری در صنعت ساختمان را در کنار ظرفیت های دیگر از جمله هماهنگی بین متولیان شبکه نوآوری، حمایت دستگاه های حاکمیتی، همکاری نهادهایی از جمله شهرداری، مراکز نوآوری و دانشگاه ها ، زمینه ساز  پایلوت شدن یزد به عنوان مرکز نوآوری صنعت ساختمان دانست.
مهدی سالاری در نشست هم اندیشی شبکه نوآوری صنعت ساختمان که با حضور معاون استاندار، نمایندگان شورای اسلامی شهر یزد، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و فعالان حوزه نوآوری و صنعت ساختمان برگزار گردید نسبت به برگزاری روزافزون نشست ها با موضوع نوآوری ابراز خرسندی کرد و افزود: صنعت ساختمان یک صنعت کلیدی و پرهزینه است و لازم است مسئولان صنعت ساختمان و حوزه فناوری نسبت به ورود فناوری و نوآوری به صنعت ساختمان به عنوان یک الزام نگریسته تا بتوانیم شرایط حرفه ای تر و مقرون به صرفه تر را برای مردم فراهم کنیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات