هدف و رسالت اصلی مدیریت شهری ارومیه ارتقاء کیفیت زندگی شهری است / توسعه زیر ساخت ها برای رسیدن به توسعه اقتصادی شهرها

هدف و رسالت اصلی مدیریت شهری ارومیه ارتقاء کیفیت زندگی شهری است / توسعه زیر ساخت ها برای رسیدن به توسعه اقتصادی شهرها

قائم مقام شهردار ارومیه گفت: هدف و رسالت اصلی مدیریت شهری ارومیه ارتقاء کیفیت زندگی شهری است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ غلام رضا عدل دوست صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان اینکه هدف و رسالت اصلی مدیریت شهری ارتقاء کیفیت زندگی شهری است، اظهار کرد:  بر این اساس باید شهرهایی را ایجاد شود که زیست پذیر بوده و در این شهر ها نیز نیاز به شهروندان مشارکت پذیر است و لازمه زیست پذیری،  توسعه شهرها است.
وی لازمه رسیدن به توسعه شهرها را مشارکت شهروندان عنوان کرد و گفت: اداره شهرها بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نیست و این مشارکت ها انواعی چون مشارکت اقتصادی؛ پرداخت عوارض شهری، مشارکت فرهنگی، مشارکت اجتماعی و مشارکت سیاسی دارد.
عدل دوست با اشاره به توسعه پایدار شهر ها، اظهار کرد:  رسیدن به توسعه پایدار نه تنها نیازهای امروز را تحقق می دهد بلکه  نیازهای نسل های اینده را نیز برآورده می کند.
وی بیان کرد: برای رسیدن به ارتقاء کیفیت زندگی شهری نیازمند یک سری برنامه ریزی ها هستیم  که برای این برنامه ریزی هم نیاز به تدوین قوانین و نیاز به یک سری دستور العمل ها و ضوابط برای رسیدن به برنامه ها چون درآمدهای پایدار هستیم.
عدل دوست افزود:  برای رسیدن به توسعه اقتصادی شهرها نیز باید زیر ساخت های این توسعه چون زیر ساخت های اجتماعی، حقوقی وسیاسی فراهم شود.
وی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار و پیشرفته نیازمند برنامه ریزی و تدوین قوانین کارآمد و در راس آنها نیازمند به نمایندگان مجلس متخصص، متعهد و کارآمد است.
قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به برخی طرح ها چون قانون جامع مدیریت شهری و لایحه ارزش افزوده در مجلس، اظهار کرد:  تحقق این طرح ها نیازمند بررسی ها نمایندگان در مجلس است و نمایندگان باید برای آن نظر بدهند که این نظرات  برای توسعه مدیریت شهری و توسعه شهر ها کمک شایانی  می کند .
وی گفت: تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی که انتخاب می شوند حتما پیگیر موضاعات مربوط به مدیریت شهری جهت توسعه شهری و آسایش و رفاه شهروندی باشند .
وی با اشاره به فرا رسیدن انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد:  انتخابات حق مردم و مشارکت و حضور در آن نیز حق شهروندی است و انتخابات یک تکلیف هم برای انتخاب کننده و انتخاب شونده است  و از مردم درخواست می شود  که در انتخابات مجلس یازدهم در روز دوم اسفند ماه حضور پرشور پای صندوق های رای داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات