اصفهان 2020 یک اتفاق خوب برای شهر اصفهان رقم خواهد زد

اصفهان 2020 یک اتفاق خوب برای شهر اصفهان رقم خواهد زد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر، نصیر ملت - رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان - شامگاه دیشب - سه شنبه - در برنامه زنده تلویزیونی عنوان داشت: اصفهان با گذشته تاریخی، فرهنگی، تمدنی و میراثی برای توسعه خود مسیر مبتنی بر صنعت انتخاب شد و نتیجه این انتخاب آلودگی آب و خاک و هوای این شهر و خشکی زاینده رود شده است. از سوی دیگر موجب شده است تا بارگزاری بر روی این شهر بیش از ظرفیت ممکن باشد.

وی ادامه داد: اصفهان شهری است که برای جمعیت حدود یک میلیون نفر در نظر گرفته شده بوده است، این در حالی است که امروز دو میلیون نفر ساکن شهر اصفهان هستند و دو میلیون نفر نیز مازاد بر جمعیت ساکن شهر از شهرها و شهرستان‌های اطراف به این شهر مراجعه می‌کنند. این موضوع عاملی شده است که کیفیت و سرانه خدمات به شدت کاهش پیدا کند. این کاهش سرانه خدمات موجب مهاجرت طبقه خلاق شهر اصفهان به خارج از کشور شده است. آن تعداد شهروندی که در اصفهان زندگی می کنند اگر این سرانه خدمات بهبود پیدا نکند بی شک مهاجرت خواهند کرد. نیاز داریم هرچه سریعتر در خصوص طبقه خلاق باید فکری کرد. اگر قرار باشد طبقه خلاق و هنرمند و ورزشکار اصفهان را ترک کنند توسعه اصفهان را دوباره دچار چالش می‌کند.
ملت با اشاره به اینکه ما برای بهبود کیفیت و ارتقا آن پای به عرصه مدیریت شهری گذاشته‌ایم و باید اتفاقاتی را رقم بزنیم که بتوانیم اعلام کنیم به بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کرده‌ایم، اضهار داشت: برای توسعه شهر اصفهان باید مسیر جدیدی تعریف شود و بهترین مسیر که می تواند مورد انتخاب قرار گیرد گردشگری و صنایع دستی است. با یک هدف گذاری و برنامه ریزی می توانیم به توسعه گردشگری کمک کنیم. دو عامل اصلی موجب شده تا در گذشته نتیجه قابل قبولی را شاهد نباشیم. ابتدا اینکه یک نقشه راه واحد که مورد وثوق همه باشد وجود نداشته است. پنجره واحدی وجود نداشته است که بتواند همه ارکان گردشگری را در کنار هم قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: با تعریف یکسری پروژها، برنامه‌ها و طرح‌هایی که مشارکتی است باید برنامه اصفهان 2020 را پیش ببریم. باید همه داشته‌های شهر را در حوزه گردشگری به کارگیریم و باید همه منابع را شناسایی و آنها را به میدان بیاوریم. باید همه گونه‌‎های گردشگری را داشته باشیم متاسفانه امروز اصفهان فقط در گردشگری تاریخی فعال است. در کنار گردشگری تاریخی باید گونه‌های مختلف را استفاده کنیم ما باید از پارک ناژوان استفاده کنیم، باید از حاشیه زاینده رود استفاده کنیم این دو ظرفیت از معدود ظرفیت‌هایی است که حتی در دنیا کم نظیر است، ولی از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم.
رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه یک امتیاز فوق العاده در اصفهان وجود دارد که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد آن هم هنرمندان شهر اصفهان هستند که آثار آنها هرکدام به تنهایی می‌تواند یک مقصد گردشگری باشند افزود: در هفتگانه هنر، در رسته‌های صنایع دستی در دنیا زبان زد هستند، اما هنرمندان ما نتوانسته خود را نشان دهند و گاها دچار مشکلات متعددی هستند. ما توسط اصفهان 2020 می توانیم زمینه‌ای برای بهبود وضعیت هنرمندان ایجاد کنیم. تمام داشته‌های فرهنگی و هنری اصفهان را در اصفهان 2020 به مشارکت گرفته ایم و امیدوارم در پایان سال 2020 مسیر توسعه شهر اصفهان را تغییر بدهیم. ما برای فراموش شدن آغاز نکرده‌ایم بلکه اثربخشی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. توسعه گردشگر بدون هدف فایده‌ای ندارد حضور گردشگر باید توسعه شهر را موجب شود. باید جنس گردشگر و زمینه حضور گردشگر را مدیریت کنیم تا انتظارات اصفهان از حضور گردشگر را برآورده کند.
وی در ادامه افزود: مطالعات ملی و محلی را بررسی کرده‌ایم، تجربیات شهرهای جهان را واکاوی کرده‌ایم تا طرح اصفهان 2020 به درستی پیش برود با همه اتحادیه‌ها و نهادهای کشور جلسه گذاشته شده است. همه ذی نفعان این حوزه را درگیر کرده ایم. از آژانس‌داران، تورلیدرها، هنرمندان، معلولان سالمندان و ... همه را درگیر این طرح کرده ایم. زمینه حضور و مشارکت شهروندان توسط یک سایت با اصفهان 2020 می‌توانند ارتباط بگیرند که در حال حاضر بسترسازی برای آن در حال انجام است. اصفهان 2020 منافعی دارد که به همه شهروندان خواهد رسید.
ملت افزود: متولی اجرای اقدامات سه دسته هستند ابتدا شهرداری اصفهان است، اداره کل ارشاد، میراث فرهنگی و فرودگاه و پلیس نیز متولی های دیگر اجرا هستند و رئیس شورای اقدامات استاندار اصفهان است. بخش دیگر از اجرا توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ما در شهری زندگی می کنیم که گذشتگان این شهر اینقدر بزرگ فکر و عمل کردند که امروز ما همچنان از میراثشان استفاده می‌کنیم و ما با این طرح می‌خواهیم حداقل اصفهان بزرگ را به دنیا و ایران نشان دهیم، خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی داریم و ناگزیر هستیم که گردشگری را در گونه‌های مختلف ارتقا دهیم گردشگری می‌تواند یکی از راه‌های اصلی توسعه کشور باشد و این طرح می‌تواند زمینه موفقیت گردشگری در کل کشور باشد. اصفهان می‌خواهد موتور محرک توسعه بخش گردشگری کشور باشد.
وی ادامه داد: وزارت خارجه با حضور معاونین تیمی برای اصفهان 2020 در نظر گرفته است و قرار است اصفهانی‌های خارج از کشور مشخص شوند تا بتوان از نظر آنها اصفهان 2020 را فعال کنیم، هر آن کس که دغدغه اصفهان را دارد برای موفقیت این طرح باید تلاش کنیم.
ملت با اشاره به اینکه ما می‌توانیم از اقتصاد هنر سود ببریم مثل آنچه آلمان دارد انجام می‌دهد افزود: من علاقه مند به هنر هستم، شاید همه ما بد عمل کردیم که دیدگاه‌ها در ابتدا مناسب نبود، اما اصفهان 2020 یک اتفاق خوب برای شهر اصفهان رقم خواهد زد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات