مهندس حاج رسولی ها :در تمامی 184 سد بزرگ کشور ظرفیت هایی برای...

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 184 سد بزرگ در سراسر کشور وجود دارد که هرکدام ویژگی های خاص خودش را داشته و پتانسیل استفاده برای مقاصد گردشگری را دارند.

محمد حاج رسولی ها در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری اظهار داشت: موضوع استفاده از ظرفیت گردشگری سدهای کشور یکی از سیاست هایی که وزارت نیرو از سال 96 در دستور کار خودش قرار داده و شرکت مدیریت منابع آب دستورالعمل ها، بخش نامه ها و ساز و کارهای آن را با تشکیل کمیته ای آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع با تنگناهای زیادی مواجه بود، گفت: تاکیدات رئیس جمهور برای تحقق گردشگری سدها باعث شد که دیگر مسوولان با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با اشاره به اینکه 184 سد بزرگ در کشور داریم تصریح کرد: این سدها هرکدام قابلیت های خاصی از جمله دسترسی به اماکن زیارتی، جنگل و حتی کویر دارند که از این ظرفیت ها برای گردشگری می توان استفاده نمود.

وی با تاکید بر لزوم تعدیل و تسهیل قوانین و مقررات برای تحقق گردشگری سدها گفت: علاوه بر آن باید اختیار بیشتری به مدیران استانی داده شود تا بتوانند از این اختیار در راستای اهداف مد نظر استفاده کنند.

حاج رسولی ها با بیان اینکه گردشگری سدها نیازمند حضور قدرتمند بخش خصوصی است، یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته بستر سرمایه گذاری آماده شده به طوری که در استان مازندران سه محل برای گردشگری سدها در نظر گرفته شده است. سازمان آب و برق خوزستان با ایجاد فضای مجازی نسبت به معرفی پتانسیل های خود اقدام کرده است. علاوه بر آن نیز در استان تهران نیز کار خوبی آغاز شده و امیدواریم در آینده نزدیک از ظرفیت های سد لار برای مقاصد گردشگری استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت منابع آب ایران همه توانایی و ظرفیت های خود را برای گردشگری سد ها اختصاص داده و اقدامالات لازم را در این خصوص انجام می دهد.

در ادامه نیز سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید و بر لزوم توسعه گردشگری در محل سدهای استان تهران بر اساس ضوابط و مقررات تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات