برگزاري نمايشگاه محيط زيست، اقدامي براي تبديل مسائل زيست محيطي به گفتمان ملي

برگزاري نمايشگاه محيط زيست، اقدامي براي تبديل مسائل زيست محيطي به گفتمان ملي




مديركل روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: برگزاري رويدادهايي مانند نمايشگاه محيط زيست كمك مي‌كند تا محيط زيست به يك گفتمان ملي تبديل شود و به دنبال آن بتوانيم آموزش‌هايي را براي افكار عمومي در اين زمينه داشته باشيم.


به گزارش«پارما» از ستاد خبري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي محيط زيست، امير عبدالرضا سپنجي با بيان اينكه ما به صورت ملي و حتي بين‌المللي به رويدادهايي نياز داريم كه موضوع محيط زيست و حفظ آن را به يك گفتمان ملي تبديل كند، اظهار كرد: اينكه دولت‌ها و حكومت‌ها به موضوعات مختلف زيست محيطي بپردازند مهم است اما تا زمانيكه محيط زيست در ديد افكار عمومي به يك مطالبه همه جانبه تبديل نشود در زمينه حفظ آن موفق نخواهيم بود.

مديركل روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: از اينرو اقداماتي مانند برگزاري نمايشگاه‌هاي محيط زيست مي‌تواند مباحث زيست محيطي را به يك گفتمان تبديل كند و حتي آموزش‌هايي را در اين حوزه به دنبال داشته باشد تا با كمك آن‌ها بتوانيم مشكلات حوزه محيط زيست را كمتر كنيم‌.

سپنجي با اشاره به اينكه چندين سال است كه نمايشگاه‌ محيط زيست در بازه زماني سه تا چهار روز برگزار ميشود، تصريح كرد: ممكن اين نمايشگاه به صورت صد در صدي مطلوب نباشد و نتواند تمام توقعات ما رو برآورده كند اما به هر حال ما با محدوديت‌هايي مواجه هستيم و بايد از همين مسيرهايي كه براي آموزش و حفظ محيط زيست ترسيم شده است، اقدام كنيم.

به گفته وي در نمايشگاه محيط زيست دستاوردهاي زيست محيطي حوزه‌هاي مختلف از جمله صنعت، واحدهاي تجاري و خدماتي و دانشگاه‌ها مطرح و فرصتي فراهم مي‌شود تا تمامي اين واحدها با آخرين دستاوردهاي يكديگر در حوزه محيط زيست آشنا و از تجربيات هم استفاده كنند.

مديركل روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه اين سازمان يك دستگاه نظارتي و حاكميتي است كه در برخي مواقع وظايف اجرايي نيز دارد، تصريح كرد: روابط عمومي در همه سازمان‌ها مجموعه‌اي از ارتباطات درون و برون سازماني را سامان مي‌دهد و براي اطلاع رساني در حوزه فعاليت خود بسترسازي مي‌كند.

سپنجي در ادامه ضمن اشاره به نقش رسانه‌‌ها در حفظ محيط زيست و آموزش آن اظهار كرد: ما همواره در روابط عمومي سازمان محيط زيست سعي كرده‌ايم كه رابطه‌اي روشن و صميمانه با رسانه‌ها داشته باشيم و با كمك آن‌ها بتوانيم در حوزه محيط زيست آموزش و اطلاع رساني كنيم.

وي در پايان با تاكيد بر اينكه ما راه زيادي داريم تا محيط زيست تبديل به اولويت افكار عمومي شود، تصريح كرد: قطعا سازمان محيط زيست از نقدهاي دل‌سوزانه و انديشمندانه حمايت مي‌كند اما متاسفانه برخي رسانه‌‌ها در جهت تخريب سازمان محيط زيست كار مي‌كنند‌. بايد به اين نكته توجه كنيم كه با تخريب مجموعه‌اي كه تلاشش حفظ محيط زيست كشور است همه ضرر خواهيم كرد.

گفتتي است كه نوزدهمين دوره از نمايشگاه بين‌المللي محيط زيست 14 تا 17 اسفند ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات