لایروبی دریاچه بزرگ بوستان وحدت با مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع

لایروبی دریاچه بزرگ بوستان وحدت با مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع

لایروبی دریاچه بزرگ بوستان وحدت با مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع

شهردار منطقه ۵ مشهد گفت: همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و فرارسیدن ایام نوروز به همت فضای سبز منطقه، پاکسازی، ضد عفونی و لایروبی دریاچه یک هکتاری وحدت آغاز گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین عبدالله زاده با عنوان این مطلب خاطرنشان کرد: بوستان وحدت در زمینی به وسعت بیش از ۲۰ هکتار در حاشیه بولوار وحدت که از بولوارهای اصلی و پر ترافیک و دارای حجم بالای تردد مسافران است؛ این بوستان که یکی از بزرگ ترین بوستان های سطح شهر است دارای بخش های مختلف فرهنگی و ورزشی و تفریحی می باشد.
وی ادامه داد: همچنین این بوستان دارای امکانات سیاحتی، تفریحی و ورزشی همچون فضای سبز، دریاچه مصنوعی، آب نما، کتابخانه، فرهنگسرای موضوعی زیارت و امکانات ورزشی از قبیل سکوهای تنیس روی میز، شطرنج، زمین های ورزشی و زمین اسکیت و … است.
وی افزود: هر ساله با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حضور زائرین بارگاه منور رضوی و اهمیت رسیدگی ویژه به دریاچه جهت آماده شدن برای میهمانان نوروزی نیروهای خدوم فضای سبز اقدام به تخلیه آب دریاچه و لایروبی، نظافت و رنگ آمیزی نرده های اطراف دریاچه و در نهایت آبگیری مجدد دریاچه می کنند.
شهردار منطقه ۵ تصریح کرد: با توجه به بزرگ بودن مساحت دریاچه (به مساحت تقریبی ۱ هکتار) و حجم زیاد آب موجود در آن جهت تخلیه آب از تانکر های آبیاری فعال در بخش فضای سبز استفاده شده و تانکرهای آبیاری بعد از آبگیری از دریاچه و به جهت مدیریت در مصرف بهینه آب اقدام به تخلیه آب در مخازن موجود در سطح منطقه به منظور ذخیره سازی آب و استفاده جهت آبیاری چمن در بوستان ها و نیز اقدام به تخلیه آب در فضای سبز موجود در بولوارها در ایام سرد با دمای هوای زیر صفر درجه نموده که این موضوع ضمن کنترل آفات خاک زی از جمله کرم سفید ریشه می تواند سبب جلوگیری از خسارات سرمازدگی در فضای سبز گردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات