امروز خواستم از زنان بگویم اما از چه بگویم؟

امروز خواستم از زنان بگویم اما از چه بگویم؟

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر، فریده روشن ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان داشت: امروز خواستم از زنان بگویم اما از چه بگویم؟ که بارها گفته و شنیده‌ایم، چگونه است که خداوند نسل پیامبرش را از دخترش می داند، اما همچنان کنیخ فرزندان از پدر به ارث می‌رسد؟
وی افزود: جامعه امروز سرشار از تبعیض است. روز گذشته در جمع زنان پیشرو در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اجتماعی و ... بودم و از زنان و توسعه صحبت کردم، یکی از زنان به من گفت ای کاش از تجربه سیاسی خود بیشتر سخن می گفتید. ای کاش ما به سخن آییم. در جامعه امروز که زنان بسیاری رنج و زحمت را به جان می خرند تا سدها را پشت سر بگذارند و زخم زبان ها را تحمل کنند بشکنند اما برخیزند مقاومت کنند و بجنگند تا حقوق اولیه را کسب کنند.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سخت است لذت مادری بچشی، اما از رشد و توسعه فردی خود غافل نشوی. برخی‌هایمان از پدران، همسران و خانواده همراه‌تری داشته ایم که توانسته ایم سقف های شیشه ای را بشکنیم یا وقتی خسته شدیم جایی برای رفع خستگی داشته باشیم. مگر می شود زن باشی  پس از سختی ها به جایگاهی دست یابی که همواره مردانه تلقی شده است؟ سلطه آنگونه ریشه دوانده که فرقی نمی کند کجا باشی و چه می کنی قدرت و سلسله مراتب جنسیتی هنوز خودش را نشان می دهد.
روشن تصریح کرد: حتی قرار گرفتن در یکی از مهمترین نهادهای تصمیم گیر شهر به معنای پایان تبعیض نیست این پایان راه زنان نیست گرچه من با همکاران خوش فکری همراهم اما اتفاقاتی بر ما گذشته است که هرگز نباید فراموش کنیم ساختارهای مردسالارانه با انسان ها چه می کند و باید به موازات ساختارها انسان ها نیز تغییر کنند.
وی تاکید کرد: ما در عین حال تلاش برای تغییر می کنیم. ما در عین تغییر باید سخن بگوییم چراکه نجات در کلمه است و راه را بر ما می گشاید. امیدوارم نخست با همبستگی میان خود در راستای آگاهی و آگاهی بخشی بیشتر تلاش کنیم و امیدوارم در مدت باقی مانده با همکاری در راستای رفع تبعیض گام برداریم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات