بررسی خطوط انتقال شبکه فاضلاب خراسان شمالی از طریق ویدئومتری

بررسی خطوط انتقال شبکه فاضلاب خراسان شمالی از طریق ویدئومتری

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مجید زهرائی" در این رابطه افزود: شبکه‌های فاضلاب توسط دوربین‌های مدار بسته (ویدئومتری) بازرسی می‌شوند تا مواردی همچون خوردگی، گرفتگی لوله، نشست لوله و سایر عوارض احتمالی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و گزارش‌های خروجی منجر به اصلاح و بازرسی شبکه فاضلاب می‌شود.
زهرائی با اشاره به بهره‌برداری از شبکه فاضلاب در 2 شهر بجنورد و اسفراین از سال 78 خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد فاضلاب، ویدئومتری خطوط انتقال بالای 1000 میلی‌متر امکان‌پذیر نبوده و در صورت ضرورت از ظرفیت پیمانکاران خارج از استان که با ساخت ربات قایقی توسط همکاران و متخصصان این شرکت امکان ویدئومتری در خطوط سایز بالا در استان استفاده می‌شده است.
وی ادامه داد: کارگروه تخصصی فاضلاب شامل پرسنل بهره‌برداری و ناظران امور ستاد از یک سال گذشته کار ساخت دستگاه ویدئومتری را آغاز و امسال موفق به ساخت دستگاه ویدئومتری قایقی شدند.
گفتنی است، این کارگروه همچنین در خصوص ساخت دستگاه‌هایی نظیر برش انشعابات فرو رفته و ریشه نفوذ کرده به شبکه‌های فاضلاب و رفع آنها بدون نیاز به عملیات حفاری اقدام نموده که در بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های فاضلاب بسیار موثر بوده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات